دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ادامه بررسی و تصویب سند مراودات بین المللی علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورا خبر داد.

بررسی و تصویب سند مراودات علمی بین الملی در شورای انقلاب فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به جلسه شورا گفت: دستور اول جلسه ادامه بررسی و تصویب سند مراودات بین المللی علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران بود که هدف آن تقویت ارتباطات و تعامل علمی و فناوری کشور در حوزه های بین المللی است.

وی افزود: فراهم کردن زمینه های مناسب برای تبادلات مختلف عرصه های علم و فناوری از دیگر اهداف مهم این سند است و امیدواریم تصویب نهایی این سند در جلسه آینده شورا به انجام برسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  ادامه داد: متولیان اصلی اجرای این سند؛ سازمان ها، دانشگاه ها و مراکز علمی کشور از جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت و معاونت علمی رئیس جمهور خواهند بود.

مخبر دزفولی در ادامه با اشاره به ارائه گزارش دومین جایزه مصطفی (ص) که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و نامه اعضای فرهنگستان علوم کشور و نکات ارائه شده در آن، مقرر شد دبیرخانه شورا با دعوت از کمیته متخصصین جایزه مصطفی (ص) که در آئین نامه پیش بینی شده است موضوع را بررسی کند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: ان شاءالله در این کمیته و با دعوت از معاونت علمی رئیس جمهور، دست اندرکاران جایزه و اعضای فرهنگستان علوم نکات مطرح شده پیرامون رشته های دارای اولویت، مصادیق مطرح شده و مفاد آئین نامه مورد توجه قرار گرفته و  پیشنهادهای اصلاحی برای طرح در صحن شورا آماده خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.