خبرنگار حوزه دولت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه آلودگی هوای کلانشهرها پیامد کیفیت پایین و نقص در احتراق خودروهای قدیمی است، از تدابیر و محدودیت‌های جدید ترافیکی برای مهار بحران آلودگی هوا خبر داد.

محدودیت‌های جدید ترافیکی  اعمال می‌شود

قدس آنلاینرئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه آلودگی هوای کلانشهرها پیامد کیفیت پایین و نقص در احتراق خودروهای قدیمی است، از تدابیر و محدودیتهای جدید ترافیکی برای مهار بحران آلودگی هوا خبر داد.عیسی کلانتری در حاشیه جلسه هیئت دولت با تأکید بر اینکه تهران آلودهترین شهر کشور نیست، خاطرنشان کرد: امروز تبریز، ارومیه، اهواز و همدان آلودگی بیشتری از تهران دارند.

وی، درباره علت آلودگیهای اخیر، گفت: امروز اکسید ازت، اکسید گوگرد و ریزگردها هیچ کدام عامل آلودگی هوا نیستند و وجود ذرات ریز کمتر از ۲.۵ میکرون که حاصل احتراق ناقص سوخت است، تنها عامل آلودگی شهرها محسوب میشود. این احتراق ناقص نیز به دلیل وجود نارساییهایی در خودروهاست.

کلانتری، خودروهای سنگین، کامیونهای فرسوده، اتوبوسها و موتورسیکلتها را از اصلیترین وسایل نقلیه عنوان کرد که با احتراق ناقص سوخت موجب ایجاد آلودگی هوا میشوند.

وی افزود: در جلسه دیروز، دولت تصمیم گرفت از هفته آینده بررسیهای لازم را درباره تردد خودروهای آلوده کننده هوا به شهرها انجام و برای ورود این خودروها از جمله خودروهای سنگین و خودروهای دولتی محدودیتهایی اعمال کند. در این زمینه معتقدیم، تصمیمات سختی باید اتخاذ شود، گرچه ممکن است برخی نارضایتیها ایجاد شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.