بجنورد- مدیر عامل آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: هم اکنون شهرستان شیروان هزار و ۴۰۰ حلقه چاه دارد که در حال حاضر ۴۰۰ میلیون متر مکعب کسری آبخوان دارد.

شیروان ۴۰۰ میلیون مترمکعب کسری آبخوان دارد

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی در دیدار با کشاورزان پیشرو در شیروان با اشاره به کاهش بارندگی در سال جاری اظهار کرد: باید با یک الگوی پیشرفته از مشکل کم آبی جلوگیری کرد و یک الگوی مترقی را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پشت سد شیروان، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب است گفت: این در صورتی است که اگر پشت سد زیر ۱۵ میلیون مترمکعب آب داشته باشیم مشکلات پایداری خواهد داشت.

علوی افزود: در سال گذشته ۲۰ میلیون مترمکعب آب در شیروان توزیع کردیم که از این میزان ۱۵ میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی و مابقی در حوزه شرب و صنعت بوده است.

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: به علت کاهش بارندگی هم اکنون شاهد کم آبی روان آب ها، قنات ها، چشمه و چاه ها در استان هستیم که این موضوع موجب مشکلات در آینده خواهد شد.

علوی با بیان اینکه به دنبال منابع جدید آب هستیم افزود: شیروان استعداد این را دارد که یک منبع آب خوب را شناسایی کنیم و برای انتقال و استحصال به دشت مرکزی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود گفت: برای جلوگیری از بحرانی شدن مشکل کم آبی باید کارهایی در حوزه مصرف انجام دهیم که از جمله آن اصلاح الگوی کشت، توسعه آبیاری نوین و ... است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.