تربت جام - دبیر انجمن شاهنامه خوانی تربت جام گفت: شاهنامه فرهنگ نامه مردم ایران و این فرهنگ مغلوب ناپذیراست و در حقیقت شناسنامه، فرهنگ و تمدن ایران در شاهنامه نهفته است.

شاهنامه، شناسنامه فرهنگ و تمدن ایران است

علیرضا قیامتی که شامگاه یک شنبه در حاشیه بزرگداشت فردوسی سترگ درمحل تالار جامی حضورداشت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: شاهنامه فردوسی  به عنوان یک مجموعه ای از تجربه و دستاورد ایرانیان است که هیچ کتابی و حماسه ای ادبی جهان به اندازه شاهنامه دارای آموزه های انسانی، اخلاقی و تربیتی درج نشده است.

وی گفت: شاهنامه فردوسی دارای پیام راستی و دادگری  است و این حماسه بزرگ فردوسی برای ایرانیان شناسنامه هویتی می باشد ودردنیا ۱۲ کتاب حماسه ی کشورها ی  برتر جهان  را با شاهنامه قیاس کنیم ومسایل اخلاقی این کتابها را با هم یکی کنیم به فردوسی نخواهد رسید.

وی گفت:شاهنامه فرهنگ نامه است و نامه مردم ایران می باشد و در حقیقت شناسنامه، فرهنگ و تمدن ایران در شاهنامه نهفته است فردوسی متعلق به یک کشور نیست بلکه همه مردم جهان است.

 علیرضا قیامتی درادامه تاکید کرد: شاهنامه کتاب صلح، دوستی وانسانیت است اما کتاب جنگ نیست در این حماسه ملی جنگ طلبی، کشور گشایی وتوسعه طلبی تقبیح شده است و فردوسی درشاهنامه صلح دوستی را  فریاد میزند.

دبیر انجمن شاهنامه خوانی تربت جام، تجلیل از فردوسی، پیوند دادن آرمانهای ملی ومذهبی در جهت همگرایی ملی و نشاط اجتماعی دربین جامعه را از دیگر اهداف این مراسم برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.