بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت کشور، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داد.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی رتبه ششم کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان ضمن قدردانی از دبیرخانه و اعضای شورا به دلیل کسب این رتبه تاکید کرد: انتظار این است با برگزاری مستمر جلسات و پیگیری اجرای مصوبات، این روند بهبود و ارتقا یابد.

وی با اشاره به جایگاه قانونی شورای گفت و گو اظهار داشت: وظیفه تمام مدیران دستگاه های اجرایی، اجرای مُر قانون، دستورعمل، آیین نامه و بخشنامه های ابلاغ شده است و ماهیت این شورا، شناسایی موانع و مشکلات احتمالی قوانین در حین اجرا و انعکاس آن به مرکز است.

استاندار خراسان شمالی افزود: از این رو باید مسائل و موضوعات استان بر اساس اولویت بندی در جلسات شورا با حضور اعضای اصلی و مدیران غیر عضو که به عنوان مهمان و متناسب با دستور کار جلسه دعوت می شوند؛ مطرح و پیگیری شود.

صالحی مهم ترین چالش استان و کشور را موضوع بیکاری دانست و تصریح کرد: اهتمام همگان باید رونق تولید و کاهش نرخ جویندگان کار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این گونه جلسات باید انتظارات بخش خصوصی از دولت و بالعکس، برای تثبیت نرخ اشتغال و پویایی اقتصاد استان بررسی شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان در سال جاری گفت: با هدف گذاری انجام گرفته تا سال ۱۴۰۰، باید این رقم به زیر پنج درصد برسد.

صالحی تاکید کرد: وظایف این شورا با شورای اشتغال، کارگروه امور اقتصادی، شورای برنامه ریزی و... متفاوت است و آن ها متناسب با ماموریت های ذاتی خود مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در شورای گفت و گو به تسهیل فرآیند ارتباط بخش های خصوصی و عمومی با دستگاه های اجرایی پرداخته می شود.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع صدور مجوز برای بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:اگر بخش خصوصی نیازمند صدور مجوزی از سوی دستگاه های دولتی است باید تمامی این موارد مورد بررسی قرار گیرد و دستگاه دولتی اقدام سریع برای صدور مجوز را انجام دهد بنابراین هر گونه سنگ اندازی یا تاخیر در صدور مجوز به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

وی خطاب به مدیران بیان کرد:باید حمایت های لازم از سرمایه گذاران انجام گیرد زیرا با تلاش های بسیار، سرمایه گذارانی جذب این استان می شوند بنابراین باید سرعت کار خود را برای این افراد بیشتر کنیید.

صالحی در ارتباط با ایجاد بورس ایده در استان نیز گفت: راه اندازی بورس ایده در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان می تواند مشکلات و نگرانی های بخش خصوصی در مسیر ثبت اختراعات خود را حل کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.