معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر ایران در مسکو، درباره اوضاع خاورمیانه و همچنین مقدمات مربوط به برگزاری نشست سوچی با هدف حل بحران سوریه، گفتگو کردند.

نمایندگان روسیه و ایران درباره نشست سوچی رایزنی کردند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای از گفتگوی «میخائیل بوگدانف» معاون وزیرخارجه این کشور با «مهدی سنائی» سفیر ایران در مسکو، پیرامون نشست سوچی خبر داد.

در این گفتگو، درباره مقدمات برگزاری نشست سوچی که قرار است ۲۹ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ (۹ و ۱۰ بهمن) در روسیه برگزار شود، بحث و تبادل نظر شده است.

در بیانیه وزارت‌خارجه روسیه می‌خوانیم: طرفین حین صحبت درباره صلح سوریه، بر روی همکاری نزدیک روسیه و ایران در پرتو نتایج به‌دست‌آمده از نشست بین‌المللی آستانه و در راستای فراهم آوردن مقدمات برگزاری نشست سوچی، تمرکز کرده‌اند.  

طرفین همچنین با تاکید بر وضعیت سوریه و یمن، درباره اوضاع خاورمیانه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

گفتنی است دیروز چهارشنبه، «الکساندر لاورنتیو» فرستاده ویژه روسیه در سوریه و رئیس هیئت روسی در مذاکرات بین المللی آستانه، اعلام کرد که نشست آستانه ۸ با موفقیت برگزار شده است.

وی افزود: از دستاوردهای آن می توانیم به تحول و بهبود تدریجی اوضاع در مناطق کاهش تنش، کاهش خشونت، پایبندی به توقف درگیری، هماهنگی سه جانبه میان کشورهای ضامن و طرف سوری اشاره کنیم. بُعد مهم تر اینکه روند آستانه در حل و فصل بحران سوریه موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.