کرج- استاندار البرز با بیان اینکه بخشی از فرصت های شغلی استان توسط اتباع خارجی بدون مجوز و شناسنامه تصرف شده است اظهار کرد: از مدیرکل اتباع خارجی می خواهیم تا به فوریت تکلیف اتباع غیرمجاز بدون شناسنامه را مشخص کند.

تصرف فرصت های شغلی البرز توسط اتباع خارجی غیرمجاز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی صبح امروز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال البرز با اشاره به تحرکات اخیر در استانها به دلیل مشکلات اقتصادی اظهار کرد:  در این زمینه گزارشی در استان نشده است  وآن هم به دلیل رضایتمندی مردم بوده است.

وی افزود: با رصد وضعیت اشتغال استان البرز در سه ماه اخیر تحرک و پویایی خوبی در حوزه اشتغال این استان ایجاد شده است.

نجفی ادامه داد: در این خصوص از دستگاه های اجرایی مرتبط تشکر می کنم اما تنگناها و موانعی وجود دارد که باید برطرف شود.

استاندار البرز با بیان اینکه در گذشته در استان تنها ۵۰۰ نفردر بخش اشتغال ثبت نام داشته اند گفت: این رقم در حال حاضر به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات بانکی در بخش مشاغل خانگی از ۵ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش داشته است گفت: متقاضی کار با رقم ۵ میلیون تومان نمی تواند شغل ایجاد کند لذا  تصمیم گرفته شد تا رقم پرداختی تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به سقف ۱۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کند.

استاندار البرز در رابطه با تملک صنایع بدهکار از سوی بانک ها تأکید کرد: اجرای این امر منوط به اخذ مجوز از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خواهد بود.

 نجفی با بیان اینکه  تقویت اشتغال در بخش گردشگری خواهد بود گفت: انتظار می رود اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  با اشرافی که در این بخش دارد تحرک بیشتری داشته باشد و به ویژه در بخش بوم گردی شاهد شکوفایی باشیم.

استاندار البرزهمچنین بهره مندی از مزایای صندوق کارآفرینی و امید را درایجاد فرصت های شغلی جدید مهم خواند و گفت: باید از ظرفیت این بخش نیز استفاده شود به ویژه در مناطق روستایی می توان با بهره مندی از پتانسیل های این مرکز طرح روستاهای بدون بیکار را محقق کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: دستگاه هایی که از قافله ایجاد شغل جا مانده اند خود را به جایگاه ۴۵ هزار فرصت شغلی برسانند.

نجفی با بیان اینکه انتظار دارم تا اسفندماه پوشش صد درصدی را در پرداخت تسهیلات بانکی داشته باشیم و دستگاه هایی هم که عقب مانده اند خود را برسانند گفت: نقش شهرداران را نیز در این زمینه اشتغال مهم بوده و شهرداری که برای ایجاد  فضای کسب و کار در مناطق تلاشی ندارد بهتر است که نباشد.

وی گفت: آمار اتباع افغانی در البرز بالا است و باید ساماندهی در این زمینه صورت گیرد.

نجفی در بخش دیگری پیرامون دغدغه شغلی در قلیان سراها نیز گفت: تعطیلی قلیان سراها مصوبه مجلس و وزارت بهداشت است  و ما نیز مجری قانون هستیم، قانون باید همیشه اجرا شود و ما نیز به دنبال این هستیم  برای افرادی که مجوز دارند با جایگزینی شغل جدید زمینه ای را فراهم کنیم تا شغل جدیدی را آغاز کنند.

استاندار البرز  در پایان با تأکید بر اینکه  فضای استان را به سمت مثبت شدن نرخ اشتغال پیش خواهیم برد افزود: علی رغم مهاجرت بالا و جایگزینی در اشتغال ناقص در بخش صنعت نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است اما به جهت مهاجرت ها خود را آنگونه که باید نشان نمی دهد بنابراین باید موانع را برداریم تا اقدامات انجام شده در این بخش نیز دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.