بجنورد- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت ورود حوزه‌های علمیه به عرصه هنر، از ارائه پیشنهاد راه‌اندازی رشته هنر در مدارس علمیه خبر داد.

حوزه علمیه باید به عرصه هنر ورود کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در نشست «بررسی کارکردهای تئاتر در تبلیغ» که با حضور مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور برگزار شد، خطاب به طلاب و روحانیان گفت: رشته‌های مختلف هنری ابزار مناسبی برای تبلیغ و ارائه آموزه‌های دینی به مخاطبان از طیف‌های گوناگون است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه علمیه خراسان شمالی در این زمینه، اظهار کرد: سال ۹۲ در نشست غدیر استان و در راستای ترویج پیام غدیر، پیشنهاد دادیم که در استان سینمایش غدیر را اجرا کنیم و اگرچه دستگاه‌های مختلفی برای این مهم قول همکاری دادند؛ اما برای اجرای این سینمایش تنها کمیته امداد همکاری شایسته‌ای را با حوزه علمیه خراسان شمالی داشت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: افزون بر این سینمایش «همه ایمان» را در مورد جنگ خندق کار کردیم که در هشت شب در ۱۶ سئانس ۱۶ هزار نفر مخاطب داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در اجرای سینمایش با خیران صحبت کرده بودیم؛ به‌گونه‌ای که در هر سئانس اجرای سینمایش اگر آقا برنده می‌شد یک دوچرخه و اگر خانم برنده می‌شد چرخ خیاطی هدیه می‌دادیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: از آن سال به این سینمایش «همه ایمان»، «نذر چهارم» و «مَثُل کعبه» را هر سال اجرا کردیم و امسال هم در ایام غدیر توانستیم سینمایش مثل کعبه را در مینودشت اجرا کنیم.

به گفته وی همچنین امسال در ایام صفر سینمایش «شهیده شام» را اجرا کردیم که بیش از دو هزار مخاطب داشتیم و همچنین این سینمایش در کربلا دو اجرای عالی داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر ضرورت ورود حوزه‌های علمیه به عرصه هنر، از ارائه پیشنهاد راه‌اندازی رشته هنر در مدارس علمیه خبر داد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور هم در این نشست، اظهار کرد: در مدارس راهنمایی و ابتدایی ظرفیت مناسبی برای کار فرهنگی و ارائه مفاهیم دینی در قالب هنر تئاتر وجود دارد.

کوروش زارعی، با اشاره به برگزاری سینمایش شهیده شام با عاملیت حوزه علمیه استان، افزود: تصویر اسیرهایی که شما در سینمایش شهیده شام نشان دادید، بارها مضمون آن در روضه‌ها و تکیه‌ها و مساجد گفته شده که با حضرت رقیه و اسیرها این‌طور برخورد شده؛ اما تأثیرگذاری قالب هنری آن بیشتر است.

وی ادامه داد: وقتی شما آنچه در کربلا گذشته را در قالب هنر نقل کرده و برای مخاطب تصویر ذهنی ایجاد می‌کنید این برای همیشه در ذهن حک می‌شود و جای می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.