قزوین_ استاندار قزوین گفت: اگر برای احیای دشت الله آباد به صورت جدی اقدام نشود انتشار ریزگردها استان های قزوین،البرز و تهران را در آینده ای نزدیک گسترش یافته و ما را با تهدید جدی مواجه خواهد ساخت.

نبود عزم جدی برای احیای دشت «الله آباد» گسترش انتشار ریزگردها را در قزوین به همراه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین ظهر روز چهارشنبه به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار،سرپرست فرمانداری بوئین زهرا و جمعی از مدیران استان از منطقه بیابانی الله آباد، روستای فتح آباد، پاپلی سفلی و علیا که طرح بیابانزدایی در آنها اجرا می شود، بازدید کرد و در جریان فعالیتهای کاشت نهال در این مناطق قرار گرفت.

زاهدی در این بازدید گفت: توسعه مناطق بیابانی در استان قزوین از آنجا که می تواند استانهای تهران و البرز را نیز با پدیده ریزگرد مواجه کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید طرح های کاشت نهال با جدیت عملیاتی شده و توسعه یابد.

وی در جریان بازدید از مناطق بیابانی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: شهرستان های بوئین زهرا و آبیک در مسیر تونل بادی قرار داشته و از گذشته در معرض بیابانی و کویر شدن قرار داشتند و در حال حاضر ۵۰هزار هکتار طرح مقابله با بیابان زدایی در این مناطق در حال اجراست و امیدواریم در سالهای آینده نیز به تدریج به وسعت اجرای این طرح افزوده شود.

استاندار قزوین ادامه داد: اگر برای احیای دشت الله آباد در این ۲ شهرستان به صورت جدی اقدام نشود انتشار ریزگردها استان های قزوین،البرز و تهران را در آینده ای نزدیک گسترش یافته و ما را با تهدید جدی مواجه خواهد ساخت و اداره کل منابع طبیعی قزوین توزیع رایگان نهال برای کاشت در مناطق مورد تهدید را در دستور کار دارد و امیدواریم کشاورزان این مناطق نیز در اراضی ملکی خود برای کاشت این نهال ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: طرح استفاده از پسآب ها برای احیای مناطق بیابانی شده نیز در حال بررسی است و هنوز در خصوص به کارگیری آنها در احیای این مناطق تصمیم گیری نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.