۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: 583451

تربت جام ـ ریاست شورای همانگی بحران تربت جام گفت: در مانور امداد جاده ای تربت جام ـ باخرز کاستی های وجود داشت که در اولین جلسه شورای هماهنگی بحران به این نواقص برسی تا در صورت بروز حادثه با آزمون و خطا عمل نشود و نواقص رفع و به صفر برسانیم.

مانورامداد جاده ای در تربت جام

مرتضی حمیدی، عصر امروز چهارشنبه که در حاشیه  مانور جاده ای محور تربت جام ـ باخرز حضور داشت در گفتگو با قدس آنلاین افزود: حوادث امداد جاده ای  دستور کار قرار داده ایم بدلیل اینکه محور تربت جام ـ باخرز با توجه به سوابق حوادث جاده ای زیادی داشته و منجر به کشته شدن هموطنان در این منطقه شده است و از سوی دیگر در این محور جاده ای هیچگونه پایگاه اورژانسی نداریم و به همین علت این محورمانور امداد جاده ای برگزار شد و تمامی دستگاههای مربوط همچون هلال احمر، راهداری و اورژانش و دستگاههای امنیتی به موقع در این مانور حضور یافتند.

وی همچنین به نواقص این مانور اشاره کرد و افزود: در این مانور کاستی های وجود داشت کهدر اولین جلسه شورای هماهنگی بحران به این نواقص برسی تا در صورت بروز حادثه با آزمون و خطا عمل نشود و نواقص رفع و به صفر برسانیم.

فرماندار تربت جام از عملکرد ضعیف برخی دستگاههای اجرایی دراین رزمایش انتقاد کرد وگفت: برخی اقدامات با تاخیر انجام شد که برای کاهش امداد جاده ای هیچگونه تو جیه نداشته و فلسفه مانور ارزیابی همین نواقص بوده تا با تلاش و کاربیشترو نگذاریم جان حادثه دیدگان در خطر بیفتد.

وی گفت: این مانور جاده ای که در فاصله ۱۶ کیلومتری تربت جام برگزار شد باید دستگاههای  مرتبط با حوادث بحران حدود ۱۵ دقیقه در حوادث بیرون شهری حضور داشته باشند که اغلب زیر ۱۰ دقیقه حضور پرنگی برای کمک رسانی داشتند.

کم عرض بودن جاده و بی احتیاطی رانندگان عامل تصادفات محور باخرز ـ تربت جام  

معاون عملیات نیروی انتظامی تربت جام دراین مانور جاده ای در گفتگو با قدس آنلاین گفت: برخورد تویوتا با یک دستگاه پژو انحراف به چپ خودروی تویوتا و و عامل این تصادف را خواب آودگی عنوان کرد که تعداد ۳ نفر مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند.

سرهنگ علی خسروی در این مانور جاده ای گفت: ساعت ۱۳ بعدظهر به نیروی انتظامی اطلاع رسانی شد که با حضور نیروهای پلیس این منطقه تحت کنترل قرارگرفت و نیروهای امدادی در زمان ۱۰دقیقه به موقع حضور یافته است.

وی برای کاهش حوادث جاده ای در مسیر باخرزـ تربت جام با ارائه پیشنهادی گفت: دراین جاده لازم است تعریض و بهسازی جاده خیلی مهم بوده بطوریکه نقش به سزایی در کاهش حوادث جادهای داشته و کم عرض بوده جاده و خواب آلودگی حوادث زیادی را دراین منطقه ایجاد کرد ه است که لازم است برای پیشگیری از این حوادث دوباند کردن جاده ضروری به نظر می رسد.

گفتنی است: این مانور جاده ای که در ۱۶ کیلومتری تربت جام از سوی مدیریت بحران طوری مکان را بازسازی کرده بود که واقعی به نظر می رسید  که افراد زیادی را در دقایق اولیه در محل صحنه تصادف را نگران کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.