قزوین_ مجموعه کتاب داستان «با خیال ها و بی خیال ها» اثری از حسین لطفی نویسنده قزوینی بوده که داستان های مدرن در آن گرد آوری شده است.

مجموعه داستان«با خیال ها و بی خیال ها»

به گزارش قدس، کتاب و کتاب خوانی از مهم ترین مؤلفه های شناخت فرهنگ و هنر هر جامعه است چراکه در جامعه ای که میزان مطالعه ترویج یابد به همان نسبت فرهنگ آن جامعه افزایش می یابد.

انسان همواره در طول تاریخ با کتاب و مطالعه انس و همنشینی داشته که میزان این انس با گذشت زمان، کمرنگ شده است به گونه ای که در کشور با روی کار آمدن ابزارهای نوین همچون تلفن همراه و فضای مجازی شاهد فراموشی فرهنگ مطالعه هستیم.

در این بین افرادی هستند که هنوز با مطالعه و هم نشینی با کتاب، در پی افزایش مهارت های زندگی خود بوده و به استفاده از تازه های کتاب روی می آورند.
در این بخش سعی کرده ایم به معرفی کتابی از نویسنده قزوینی بپردازیم که در ادامه از نظر می گذرد.

 مجموعه کتاب داستان «با خیال‌ها و بی‌خیال‌ها» آخرین اثر حسن لطفی، نویسنده و فیلمساز قزوینی و دومین مجموعه داستان مستقل وی است؛ این کتاب در اسفندماه سال گذشته توسط نشر ثالث به بازار کتاب آمد.

 در مجموعه کتاب داستان با خیال ها و بی خیال های حسن لطفی، 17 داستان کوتاه با گرایش داستان مدرن عنوان شده بوده که از نثری پاکیزه، ساختاری خلاقانه و موضوعات متفاوت اجتماعی برخوردار است؛ توجه به فرم و تطابق فرم و محتوا از ویژگی های این مجموعه به شمار می‌رود.

از این نویسنده، مجموعه داستان «روایت دوم» نیز در سال 82 منتشر شده است. 

حسن لطفی متولد خواف است ولی تمام عمر هنری اش در قزوین سپری شده و پس از انقلاب به داستان مدرن پرداخته و هم زمان با فیلمسازی و روزنامه نگاری هنری، پایه گذار سلسله نشست های داستان در قزوین بوده است.

 هم چنین از این نویسنده، کتاب درس‌هایی برای فیلمنامه نویسی، مجموعه داستان‌های نویسندگان قزوینی و چند کتاب دیگر منتشر شده است. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.