یزد - معاون فرماندار یزد گفت: روستاهای شهرستان با توجه به اینکه قابلیت ها و توانمندی های ویژه ای دارند باید در سومین دوره از نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر سراسر کشور حضور فعالی داشته باشند .

لزوم حضور روستاهای یزد در نمایشگاه توانمندی های روستائیان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی حاج حیدری پیش از ظهر سه شنبه در نشست هماهنگی برگزای سومین دوره از نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر سراسر کشور در یزد اظهارداشت: سومین دوره از نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر سراسر کشور روز  ۱۵ تا  ۱۸اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی  تهران بر گزار می شود. 

وی افزود: این نمایشگاه با حضور تمامی استان ها و شهرستان های کشور و دستگاه های مرتبط با خدمات رسانی به روستاها و مناطق عشایری تولید کنندگان محصولات صنایع دستی و روستایی برپا می شود .

حاج حیدری گفت : مهمترین اهداف حضور در این جشنواره آگاهی بازدید کنندگان از وجود استعدادها و قابلیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها و مناطق عشایری می باشد و معرفی روستاهای نمونه گردشگری و معرفی آن ها به عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها و معرفی جاذبه های فرهنگی وطبیعی و گردشگری ، معرفی مشاهیر و استعدادهای جوان وکارآفرینان در روستاها و مناطق عشایری ، معرفی دارایی های معنوی مالی و فیزیکی و ارتباط دوسویه بین شهرنشینان با روستائیان و عشایر و برقراری ارتباط تجاری بین این دو قشر و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات،  تقویت روحیه خود باوری و توانمندی در جامعه روستایی و عشایری از جمله اهداف این نمایشگاه است .

معاون فرماندار تصریح کرد: یزد به عنوان شهری که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده، دارای آثار و بناهای تاریخی بی شماری می باشد  این آثار باید در این نمایشگاه ها به عموم مردم شناسانده شود و قابلیت های گردشگری این مناطق به گردشگران معرفی شود  چرا که روستاهای بخش مرکزی و زارچ دارای قابلیت های فراوانی در زمینه گردشگری بوده است .

وی خاطر نشان ساخت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در معرفی این توانمندی ها بهره گرفت و امید داریم بخشداران مرکزی و زارچ  زمینه حضور کارآفرینان را در چنین نمایشگاه هایی فراهم سازند تا این افراد بتوانند محصولات خود را ارائه نمایند.

حاج حیدری افزود: دولت به روستاها توجه ویژه ای دارد و سیاست دولت در کنار خدمت رسانی به روستاها ارتقاءشاخص های فرهنگی اجتماعی واقتصادی روستائیان است. 

معاون فرماندار تصریح کرد : در این نمایشگاه ها باید از ظرفیت های نخبگان روستایی برای توسعه روستاها  کمک گرفت و با همکاری و تعامل با گروه های مردمی در روستاها و تقویت تعامل با بخش خصوصی و صاحب نظران می توان این روند را بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.