قزوین_ رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: سنجش جسمانی و آمادگی برای ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر از نوآموزان آماده ورود به دبستان و  پیش دبستانی در سال جاری انجام شده و در تابستان و پاییز سال جاری ۱۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی پذیرش شده اند.

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی بیش از ۲۵ هزار نوآموز قزوینی

سید معرفت الله احمدی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن اشاره به آمار مدارس استثنایی استان قزوین اظهار داشت: مدارس استثنایی مختلفی در این استان وجود دارد که یک مرکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در شهرستان قزوین، یک مرکز در شهرستان البرز، یک مرکز با نام «کوشا» در شهرستان تاکستان، یک مرکز با عنوان «پویا» در شهرستان بویین زهرا و یک مرکز هم با نام «امیرکبیر» در شهرستان آبیک از جمله این مدارس است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۲ مدارس فعال استثنایی، ۱۲ مدرسه خیرساز است، افزود: ۶۰ درصد این مدارس توسط خیران ساخته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر دو مدرسه فعال در شهر ارداق و شهرستان تاکستان ساخته می شود که این مدارس بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به خود اختصاص می دهد و امیدواریم در مهرماه سال آینده مورد بهره برداری قرار گرفته و تعداد مدارس فعال به ۱۴ واحد آموزشی برسد.

احمدی بیان کرد: تلاش کرده ایم تا در دهه فجر سال جاری مدرسه زنده یاد «حاج منوچهر نوبلی ارداق» را مورد بهره برداری قرار دهیم اما به علت عدم تکمیل مدرسه، این امر محقق نشد و پیش بینی می کنیم مدرسه یاد شده در اسفندماه سال جاری یا فرودین ماه سال آینده به بهره داری برسد.

وی یادآور شد: مشکل جدی در خصوص حضور دانش آموزان اتباع در مدارس استثنایی استان قزوین وجود ندارد و تا به امروز گزارشی مبنی بر اعتراض خانواده ها نسبت به حضور این دانش آموزانی در کلاس های درس ارائه نشده است؛ باتوجه به اینکه فراگیرسازی یکی از سیاست های مهم آموزش و پرورش استثنایی است، براساس این سیاست هر دانش آموزی فارغ از هر مشکل، حق تحصیل در نزدیکترین محل زندگی خود را دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: در آموزش و پرورش به ویژه مدارس استثنایی معتقد هستیم که معلولیت، مشکل فرد نیست بلکه مشکل جامعه است و جامعه و خانواده باید این شرایط را فراهم کند که دانش آموز در هر محلی که مقدور است بتواند تحصیل کند؛ دانش آموزان باید در جامعه زندگی کنند و گاها اگر مشکلاتی پیش می آید نظام آموزشی دارای مشکل بوده که لازمه تقویت است و از مسئولان و مدیران و اولیا درخواست کنیم تا دانش آموزان استثنایی را هم در سیستم آموزشی تحت پوشش قرار دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: سنجش جسمانی و آمادگی برای ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر از نوآموزان آماده ورود به دبستان و  پیش دبستانی در سال جاری انجام شده و در تابستان و پاییز سال جاری ۱۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی پذیرش شده اند.

وی ضمن اشاره به برنامه های پیش بینی شده آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین عنوان کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی استان قزوین در ۵ رشته ورزشی برای دختران و پسران در دهه فجر آغاز شده است و مسابقات قرآن و عترت با عنوان «مشکات» نیز در اواخر بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.