بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اعلام اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۶۰۰ یتیم نیازمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: طبق نیازسنجی انجام‌شده از این تعداد یتیم، ۳۰۰ خانوار فاقد مسکن مناسب هستند.

۳۰۰ یتیم خراسان شمالی نیازمند مسکن هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی بابیان اینکه از مجموع خانوارهای یتیم فاقد مسکن ۱۷۰ خانوار نیازمند ساخت و ۱۳۰ خانوار نیز نیازمند خرید مسکن هستند، بیان کرد: برای خانه‌دار شدن این ایتام ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی به اجرای طرح جدید مسکن برای صاحب‌خانه شدن این خانوارها اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌های جدید از ابتدای سال ۹۷ پروژه ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی ایتام کلید زده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: منابع این طرح قرار است از سه محل کمک‌های خیران، منابع کمیته امداد این استان و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین شود.

اهرابی افزود: با توجه به اینکه زمین‌های روستایی باقیمت ارزان در دسترس قرار دارند، براین اساس ساخت مسکن برای ایتام در روستاها در اولویت است.

وی همچنین درباره تأمین مسکن خانوارهای شهری نیز گفت: در شهرها نیز خرید مسکن و یا ساخت مسکن از محل درجاسازی در صورت دارا بودن زمین در برنامه است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به کودکان بد سرپرست تحت حمایت طرح محسنین اشاره کرد و افزود: سه هزار و ۳۵۰ فرزند بد سرپرست نیز تحت حمایت‌ این نهاد قرار دارند که این افراد به دلیل ازکارافتادگی، سالمندی و بیماری پدر در قالب «طرح محسنین» تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی با یادآوری اینکه در طرح محسنین ۲۰۰ فرزند غیر یتیم نیازمند حامی ندارند، ادامه داد: هم‌اکنون در قالب دو طرح «اکرام ایتام و محسنین» ۲۵ هزار حامی با کمیته امداد استان همکاری دارند

وی گفت: از مجموع ۲۵ هزار حامی این نهاد، هم‌اکنون هفت هزار و ۵۷۵ نفر بومی استان و باقی‌مانده حامیان از دیگر نقاط کشور و حتی خارج از کشور حمایت مادی و معنوی ایتام و فرزندان طرح محسنین را بر عهده‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.