اصفهان-مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان از افزایش ۳۴ درصدی بازرسی ها در این استان خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد میزان پرونده های تخلف واحدهای صنفی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصدکاهش یافته است.

بازرسی از اصناف اصفهان ۳۴ درصد افزایش یافت / کاهش ۳۰ درصدی پرونده های تخلف

جواد محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: بازرسی های اصناف استان اصفهان از ۲۸ بهمن ماه با بکارگیری ۲۴۵ بازرس و همکاری بازرسان افتخاری در سه شیفت کاری آغاز شده و تا ۳۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال بازرسی ها در ۴ مرحله اجرایی می شود، گفت: مرحله اول از ۲۸ بهمن تا ۲۵ اسفندماه است که بیشتر بازرسی ها از واحدهای صنفی کیف، کفش، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک انجام می شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان افزود: از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه بیشتر بازرسی ها متمرکز بر واحدهای صنفی فروش آجیل، شیرینی، سبزی و دیگر کالاهای مورد نیاز شهروندان خواهد بود.

وی مرحله سوم بازرسی ها را از روز اول تا ۵ فروردین ماه سال آینده و مرحله چهارم را از ۶ تا ۳۰ فروردین ۹۷ اعلام و خاطرنشان کرد: از روز ۲۸ بهمن ماه که تشدید بازرسی ها انجام شده، تا روز گذشته ۸ هزار و ۸۱۹ بازرسی انجام و این بازرسی ها منجر به تشکیل ۱۱۵ فقره تخلف صنفی برای تعزیرات حکومتی شده است.

محمدی فشارکی از افزایش ۳۴ درصدی بازرسی ها در این استان خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد میزان پرونده های تخلف واحدهای صنفی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی مهمترین دلیل کاهش تخلفات صنفی را تشدید نظارت ها و ارایه آموزش به اصناف دانست و افزود: معتقدیم اغلب تخلفات به دلیل عدم ارایه آموزش به اصناف صورت گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: اکثر تخلف واحدهای صنفی در واحدهای فاقد پروانه کسب اتفاق می افتد، آمارها نشان می دهد واحد صنفی قانونمند بیشتر به رعایت قوانین احترام می گذارند.

وی در خصوص حراجی ها یا فروش های فوق العاده فروشگاه ها اظهار کرد: هر واحدی که قصد حراج کردن اجناس خود را دارد، باید به اتحادیه مربوطه مراجعه، فاکتورهای خرید را ارایه کند تا بررسی ها انجام و مجوزهای لازم برای زمان خاص ارایه شود.

محمدی فشارکی اظهارکرد: جریمه ها، پلمپ ها و برخورد با واحدهای صنفی متخلف برای تنبیه متصویان متخلف است اما با توجه به بازدارنده نبودن احکام، باز هم تخلف ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: قوانین مربوط به تخلفات صنفی باید در مجلس شورای اسلامی بازنگری و اصلاح شود تا قدرت بازدارندگی لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.