بجنورد- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از فعالیت ۳۶۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه باید در همه مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر، کانون های فرهنگی و هنری تاسیس کنیم.

۳۶۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی فعال هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هاشم شیرازیان در نشست خبری اظهار کرد: اکنون ۲۲۰ کانون در نقاط روستایی و ۱۴۲ کانون در نقاط شهری دایر است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر هزار و ۶۵ باب مسجد در استان وجود دارد که ۸۷۳ باب مسجد در روستاها و مابقی در نقاط شهری و ۲۰ باب از مساجد استان مربوط به مساجد اهل تسنن است.

وی در ادامه از رونمایی پورتال مساجد برای نخستین بار در ۱۸ اسفند ماه در استان خبر داد و گفت: اکنون ۲۵ هزار نفر در استان عصو سامانه مساجد هستند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۸۲ کتابخانه باز و مخزن دار در استان فعال هستند افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۱۵۱ نفر در سامانه کتابخانه مساجد استان به ثبت رسیده است.

شیرازیان همچنین در ادامه از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتعال در سیره امام سجاد(ع) به مناسبت سالروز ولادت امام سجاد(ع) در استان خبر داد و گفت: این همایش اردیبهشت ماه ۹۷ با هدف بررسی تاثیر قناعت و ساده زیستی در کسب رزق حلال و در دو رشته علمی و در قالب سبک و سیره امام سجاد و سبک زندگی فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود و پژوهشگران تا پایان اسفند مهلت دارند تا آثار خود را به این دبیرخانه همایش در بجنورد ارسال کنند.

شیرازیان گفت: تا کنون ۵۰۰ مرکز مجری طرح تلاوت نور در مساجد ایجاد شد که طرح مدهامتان با موصوع یادگیری قران کریم در ایام فراغت، از طرح های موفق خانه های نور بود.

وی کسب رتبه برتر روستای اسفیدان در چهارمین جشنواره عشایری روستایی دوستداران کتاب و تخصیص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز کانون های مساجد استان را از عمده فعالیت های امسال
عنوان کرد.

شیرازیان در تشریح برنامه های هجدهم اسفندماه توضیح داد: طرح قرائت ختم قرآن به مدت شش دقیقه در مصلاهای استان، تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری، افتتاح کانون های فرهنگی و هنری، حضور در جشن نیکوکاری و رونمایی از کتاب حرکت، برکت و مصرف با موضوع اقتصاد مقاومتی، حضور و شرکت فعالان مساجد در نماز جمعه و افتتاح کانون های ابا عبدالله الحسین بجنورد، دشت گرمه، عاشقان ولایت مانه، محبان اهل بیت روستای عشق آباد و کانون حضرت ابوالفضل(ع) شیروان را از مهم ترین برنامه های این نهاد برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.