اصفهان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تاکید کرد: بنیاد شهید متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت رسانی به ایثارگران به نمایندگی از سایر دستگاه ها است.

بنیاد شهید متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داریوش وکیلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید که بر اساس فرمان ۱۰ ماده ای حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۸ رقم خورد، تصریح کرد: شهدا برترین و بهترین ها در دنیا هستند که باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف بنیاد شهید خدمت رسانی به جامعه ایثارگری است، گفت: بنیاد شهید متولی خدمت رسانی به ایثارگران به نمایندگی از سایر دستگاه ها، همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، از این رو باید در این راستا گام برداشته و فرهنگ شهادت را به نسل های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به استراتژی های بنیادشهید و امور ایثارگران استان اصفهان،  تصریح کرد: رضایتمندی جامعه ایثارگری از دیگر اهداف مهم بنیاد شهید است تا خدمتگزار خوبی برای این جامعه باشیم.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که دنبال آن هستیم، اشتغال جامعه ایثارگری و فرزندان آنها است، زیرا طبق آمارهای موجود در حال حاضر تعداد ۶ هزار و ۲۹۲ نفر از فرزندان ایثارگر استان اصفهان بیکار هستند و انتظار می رود دستگاه ها تلاش کنند تا برای اشتغال آنها چاره اندیشی شود.

وکیلی اقدامات انجام شده در بخش درمان جامعه ایثارگری را بسیار مؤثر خواند و تاکید کرد: بیش از ۴ هزار نفر از والدین و جانبازان ما در حال حاضر صعب العلاج هستند، همچنین امروز جمع کثیری از جامعه ایثارگری اصفهان فاقد مسکن هستند که تاکنون در راستای واگذاری زمین و تسهیلات وام اقدامات مؤثری انجام شده است.

وی افزود: امروز نزدیک به ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در اصفهان داریم و حدود ۷۰۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر اصفهان از نخبگان جامعه به شمار می روند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در ادامه رونمایی از ۵۰ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت در نیمه دوم سال ۹۶ و رونمایی از ۴۲۰ فیلم مستند خاطره گویی خانواده شهدا را از جمله اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خواند و از همه مدیران ومسئولان خواست خاطرات خانواده شهدا را ثبت و ضبط کنند.

وی یادآور شد: تعداد ۱۲۰۰ جانباز ۷۰ درصد نخاعی در استان اصفهان هستند که نوع زندگی آنها که برگرفته از زندگی حضرت ابالفضل العباس(ع) است و البته این الگوها باید به نسل های آینده معرفی شوند.

وکیلی تاکید کرد: امروز خط مقدم جبهه شلمچه و دارالخویین اینجاست، همه باید تلاش کنند رسالتی که شهدا در خط مقدم جنگ بر دوش داشتند و در خط مقدم فرهنگ شجاعت، ایثار و مردانگی استوار ایستادند، به نسل آینده انتقال داده شود.

 وی تصریح کرد: نزدیک ۸۰۰ هزار برگ آثار شهدا جمع آوری و به صورت دیجیتال در مرکز اسناد بنیاد آماده عرضه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: متأسفانه باید اعلام کرد در این استان مسئولان تنها نام شهدا را می برند اما در عرصه های مختلف اقدام جدی برای آنها و خانواده هایشان انجام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.