کرج - شهردار کرج با بیان اینکه دولت ۲۷۰ میلیارد تومان به این شهرداری بدهکار است، گفت: در خصوص پرداخت این بدهی رایزنی هایی با نمایندگان مجلس، وزرا و برخی مسئولین داشته ایم.

بدهی ۲۷۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری کرج پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر نصیری صبح امروز چهارشنبه در چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج پس از اعلام گزارش بودجه  سال ۹۷، گفت: از اعضای شورای اسلامی کرج تشکر می کنم  که به صورت فشرده و دقیق متمم بودجه سال ۹۷ را با دقت بررسی کردند چراکه دیدگاه و منش بین شورای شهر وشهرداری تطابق داشت.

وی با بیان آینکه  آنچه در سال آینده در موضوع درآمدهای پایدار بایستی  مورد توجه قرار گیرد شفاف سازی در خصوص مسائل مالی است، افزود: پیش بینی درآمد های نقدی و تهاتر مرتبط  با فروش املاک ۶۰۰ میلیارد تومان بود  که دو مرتبه به مزایده گذاشته شد ولی این امر محقق نشد.

شهردار کرج  ادامه داد: به شورای شهر پیشنهاد داده شد درآمد نقدی ۵ درصد بیشتر از بخش تهاتری باشد چراکه آنچه اتفاق می افتاد زمینه ساز رانت و دلالی برای عده ای بود.

وی با بیان اینکه پیمانکاری که از شهرداری طلب داشت به وسیله دلالان با زد و بند پول نقدی می گرفت، افزود: این کار ممنوع شده و با روند جدید و سالم سازی فرایند کاری دست این گروه کوتاه شده است.

نصیری در ادامه گفت: سال آینده پکیج های سرمایه گذاری مهیا شده و پس از فراخوان در این راستا با سرمایه گذاران نیز گفتگو صورت گرفته است  ودر نهایت صندوق سرمایه گذاری ایجاد شد تا بافت های فرسوده محلات بهسازی شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: با توافقی که در زمینه بافت های فرسوده داشتیم مقررشد ارگان های دیگر همکاری لازم را داشته باشند تا بافت های فرسوده در منطقه مرادآب به میزان  ۳ هکتار بهسازی و بازسازی شود و این امر به توافق نهایی رسید.

نصیری در خصوص بدهی دولت گفت: شهرداری ۲۷۰ میلیارد تومانی از دولت طلب دارد و با توجه به جمعیت بالای کلانشهر کرج این سهم بایستی رقم بیشتری در نظر گرفته شود که در این خصوص رایزنی هایی با نمایندگان مجلس، وزرا و مسئولین داشته ایم این امر محقق خواهد شد.

این مسئول با اشاره به راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری و حذف پرونده های فیزیکی از میز کارشناسان درحوزه های مختلف، گفت: این اقدام با هدف شفاف سازی امور شهرسازی و معماری انجام خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه مدیریت شهری کرج برای نخستین بار در کل کشور طرح باز گرداندن  پرونده های شهرسازی به صاحبان املاک رابه اجرا خواهد گذاشت، افزود: بااین اقدام صاحبان این پرونده ها به اطلاعات و مدارک شان دسترسی پیدا می کنند که  شفاف سازی و جلب اعتماد شهروندان در حوزه مدیریت شهری را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.