موگرینی در واکنش به گزارش های منتشر شده در مورد تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران با هدف تامین نظر آمریکا و نجات برجام گفت: پیشنهادی در این رابطه مطرح نیست.

پیشنهادی برای تحریم ایران مطرح نیست/ همه متعهد به اجرای برجامند

به گزارش قدس آنلاین، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به گزارش های منتشر شده در مورد تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران با هدف تامین نظر آمریکا و نجات برجام گفت: پیشنهادی در اتحادیه اروپا برای تحریم ایران مطرح نیست.

وی در ادامه گفت: در نشست امروز شورای امور خارجی در بروکسل راه های ادامه اجرای کامل برجام را بررسی می کنیم و هیچ پیشنهادی درباره تحریم جدید ایران مطرح نشده است. ما در این جلسه همچنین راههای حفظ اجرای کامل برجام را مورد بحث قرار خواهیم داد.

موگرینی افزود: ما روز جمعه جلسه کمیسیون مشترک برجام را داشتیم و من وزیران (امور خارجه اروپا) را از نتایج خوب این نشست آگاه خواهم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه ها در خصوص آمادگی اروپا برای تحریم های جدید علیه ایران گفت: هیچ پیشنهادی درباره تحریمهای بیشتر علیه ایران مطرح نیست و تمرکز بحث امروز بر ادامه اجرای برجام است.

وی تاکید کرد:تمرکز ما بر ادامه اجرای کامل برجام است و سه کشور اروپایی و همچنین روسیه، چین و آمریکا و ایران همین روز جمعه ارزیابی کردند که این توافق در حال اجرا است و همه متعهد به اجرای کامل آن هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.