جوین_ سومین روز مسابقات کشتی با چوخه در حالی برگزار شد که این مسابقات با قهرمانی جوین پایان یافت.

سومین روز مسابقات کشتی با چوخه با قهرمانی جوین پایان یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین گفت: کشتی با چوخه در شهرستان جوین از دیر باز در میادین خاکی با قهرمانی کشتی گیران این منطقه بر گزار می شده و امروزه به یکی از سنتی ترین ورزش ها در این شهرستان تبدیل شده است.  

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: کشتی با چوخه در شهرستان جوین طرفداران بی شماری دارد، که در همه مسابقات سطح شهرستان گود های مختلف مشارکت می کنند.  

وی تصریح کرد:این مسابقات در گود های کشتی احمد آباد، عباس آبادعرب، حکم آباد، کریم آباد، برغمد و شهر نقاب در ایام تعطیلات نوروزی بر گزار می شود.  

جمشیدی اظهار داشت: در مسابقات با چوخه دهستان برغمد از توابع بخش مرکزی شهرستان جوین نماینده مردم شهرستان جوین در مجلس شورای اسلامی،  معاون وزیر ورزش و جوانان، مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، فرماندهان نظامی وانتظامی شهرستان جوین، مسوولان ادارات و نهادهای انقلابی و مردم شهرستان جوین حضور داشتند.  

مدیر بر گزار کننده کشتی با چوخه برغمد گفت: بر گزاری مسابقات کشتی با چوخه در این منطقه با دشواری انجام می پذیرد، چون این مسابقات با اعتبارات مردمی اجرا می شود، که جمع آوری کمک کار بسیار سنگینی است.  

علی برغمدی تاکید کرد: باید وزارت ورزش و جوانان شهرستان های دور افتاده با امکانات محدود را مورد توجه ویژه قرارداده و ردیف اعتباری بودجه برای برگزاری مسابقات منظور نماید.  

وی اضافه کرد: تامین بودجه برای تبلیغات از صدا و سیما، دعوت از مدیران، تامین پذیرایی و سایر هزینه ها مستلزم کمک و مساعدت دولت است.  

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جوین درباره مسابقات کشتی با چوخه شهرستان جوین در گود بنی هاشم برغمد گفت: دهستان برغمد از بزرگترین میادین کشتی با چوخه در سطح کشور است.  

هاشم یزدی خاطر نشان کرد:  مسابقه کشتی با چوخه کشوری در دهستان برغمد در پنج وزن ۶۴ و ۷۴ و ۸۴  و ۹۶و به اضافه ۹۶ کیلوگرم با حضور بیش از ۲۶۴ کشتی گیر از ۲۴ شهرستان  و ۷ استان کشور برگزار شد.  

وی اظهار داشت: به صورت تیمی شهرستان جـوین با دو نشان طلا و یک نقره به مقام نخست دست یافت. شهرستان چناران  با دو نشان طلا و یک نقره مقام دوم را کسب کرد. شهرستان اسفراین با یک نشان طلا و یک نشان نقره و یک نشان برنز به مقام سوم رسید.  

یزدی اضافه کرد: مسابقات کشتی با چوخه گود بنی هاشم بـرغمد جوین از بزرگترین آوردگاه های کشتی با چوخه کشور از نظر کیفیت جوایز، تعداد کشتی گیران و سطح مسابقات است.  

نتایج کامل مسابقات کشتی با چوخه گود بنی هلشم برغمد به شرح زیر است.  

۶۶ کیلوگرم 

۱- حسن گروهی بنی هاشم برغمد جوین 

۲- امین لعل نظام - چناران 

۳- حمید سلمانیان - اسفراین 

۷۴کیلو گرم 

۱- ابراهیم ولیان - اسفراین 

۲- علی شاوردیان - قوچان 

۳- علی رنگانی -  نیشابور 

۸۴کیلوگرم 

۱- مهران مختاری - چناران  

۲- الیاس اکبری - اسفراین 

۳- محمد نیک سرشت - مشهد 

۹۶گیلوگرم 

۱- محمد تیموری - بنی هاشم برغمد جوین 

۲- علی اکبر محمود ابادی - نیشابور 

۳- ایوب قلی پور - قوچان 

باضافه ۹۶کیلوگرم 

۱- امین جعفر زاده -  چناران 

۲- کامران رستمی - بنی هاشم برغمد جوین 

۳- عباس نیک سرشت - مشهد
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جوین در پایان این مسابقات که به طور زنده از شبکه های استان خراسان رضوی، شبکه خبر و شبکه ورزش پخش می شد، گفت:  جوایز ارزنده ای که از طرف وزارت ورزش وجوانان ارسال شده بود توسط فرماندار و نماینده مردم شهرستان جوین به نفرات برتر مسابقه اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.