کرج - پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که ضمن تداوم تنش میان برخی از اعضای شورا و شهردار با لایحه ادامه فعالیت برخی از معاونان ونیروهای شهردار کرج در سال جدید مخالفت شد.

ادامه تنش میان شورای شهر و شهردار کرج/ رای پارلمان شهری به حذف معاونان «نصیری»

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین دراین جلسه که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، سخنگوی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور گفت: بخشی ازاصحاب رسانه  با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند چراکه شهامت، شجاعت و اخلاق حرفه ای از مهمترین ویژگی های یک رسانه است و ذات رسانه نقد، حساسیت  و در واقع دوربین جزئیات هستند.

وی در ادامه افزود: نبایستی شرایطی را فراهم کنیم که عیب و نقص ها شهامت را از مسئولان بگیرد همچنین باید تبعات نقدها را پذیرفت و به این باور رسید که تهمت، افترا وتهدید همه بخشی از الزامات کارسیاسی است.

خستو با بیان اینکه مدیران شهرداری از امکانات تبلیغی همچون رپرتاژو ... برخوردار هستند گفت: سوال من این است که اگر برخی رسانه ها موضع انتقادی بگیرند نباید انتقادات و نقدها را تحمل کرد؟

وی اضافه کرد : باید با تحمل بیشتری با رسانه ها برخورد کرد و انتظار ما از مدیران شهری این است که در این ۴ سال خدمت از هیچ رسانه ای شکایت نکنند و شهامت نقد کردن را از آنها سلب نکنند تا بتوان وظیفه ای که در جهت اعتلای کشور و سالم سازی شهر برعهده مان است را پیش ببریم و با درستی در مسیر خود گام برداریم.

خستو با اشاره به اینکه به گونه ای شرایط را فراهم کنیم تا رسانه ها بتوانند وظیفه حرفه ای خود را به درستی انجام دهند، خاطر نشان کرد: رسانه ها شهامت داشته باشند والبته به درستی نقدها و نظرات خود را بیان کنند.

در ادامه رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با اشاره به انتقادات خود به شهرداری در جلسه گذشته گفت: گاها مطالب و موضوعاتی به عنوان دغدغه های عضو شورا مطرح می شود که در رسانه ها پاسخ داده می شود در حالی که این رویه درست نیست و شهردار  نباید از طریق رسانه ها نقطه نظراتش را به گوش اعضا شورا برساند.

وی در خصوص موضوع کارخانه آسفالت که دغدغه مردم و اعضای شورا است، گفت: کارخانه ای که قادر به تولید بالای سه هزار تن آسفالت است به گفته شهرداری ۴۰۰ تن تولید داشته است.

حاج قاسمی با بیان اینکه  به گفته شهردار پروژه های عمرانی به جز قطار شهری و بزرگراه شمالی بایستی تا پایان شهریور به بهره برداری برسد گفت: این  درحالی است  که  پروژه ها تحرک خاصی ندارند و پروژه ولیعصر، حصارک و میدان سپاه هنوز نیمه تعطیل است.

رییس کمسیون عمران شورای شهر کرج  با اشاره به جانمایی ایستگاه بی آر تی و اتوبوس های تندروگفت: هیئت مدیره سازمان حمل ونقل اعلام کرده ۲۰ اتوبوس برای این مسیردر نظر گرفته است و حال آنکه مسیر تندرو شهید سلطانی تا حصارک قرار بالای ده کیلومتر است و فاصله حرکتی اتوبوس ها از هم ۲۰ تا ۳۰ خواهد بود که عملا دستاورد مناسبی نیست.

دغدغه شهر بحث درآمدها است

دیگر عضو شورای شهر کرج در ادامه جلسه با بیان اینکه حضور شهردار در ایام نوروز و جشنواره لاله ها ارزشمند بود، افزود: دغدغه شهر بحث درآمدها است و کلانشهر کرج در این مورد همیشه دچار مشکل است و اکثریت پروژه های شهر با تسهیلات بانک شهر و نه با درآمدهای شهری اجرا شده است.

فرج الله ایلیات با بیان اینکه بخش عمده از کمک های مالی دولت برای شهرداری کلانشهرها از جمله کرج اختصاص داده می شود گفت: بخصوص در بحث حمل و نقل همگانی و دیگر پروژه های عمرانی  باید پیگری لازم برای اخذ این کمک ها صورت بگیرد تا این پروژه ها را به پایان برسانیم.

فرمانداری نباید برای شورا تعیین تکلیف کند

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر نیز در نطق پیش از جلسه با اشاره به بحث بودجه گفت: مهلت بودجه ۱۴ روز است که از لحاظ قانون اگر به نتیجه ای نرسیده شورای اسلامی کرج باید آن را ابلاغ کند.

وی افزود: فرمانداری کرج برای شورا عمل به بودجه یک دوازدهم کرده در حالی که نباید اینگونه تعیین تکلیف کنند وبایستی تکلیف شهرداری برای عملیاتی شدن بودجه سال ۹۷ به طور کامل روشن شود.

در ادامه جلسه شهردار کرج با اشاره به جدا شدن مناطق ۳ و ۱۰ از بدنه شهرداری کرج گفت: درآمدهای قابل توجه وبالای این مناطق  به فردیس منتقل شده که این مساله را باید مدنظر قرار داد.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال ۹۶ میزان درآمد نقدی و تهاتر ۳۸ درصد مصوب شده است و در ۶ ماهه دوم ۵۹ درصد است ضمن اینکه اسناد تهاترها هنوز ثبت نشده که بیش از ۶۵ درصد خواهد بود.

نصیری با بیان اینکه شهرداری ۱۱۲ لایحه به شورا فرستاده است و فقط ۴۲ لایحه تصویب شده و به شهرداری ابلاغ شده است، گفت: دوستانی که دغدغه شهردار را دارند چرا تعدادی از این لوایح را هنوز به شهرداری ابلاغ نکرده اند.

صحبت های شهردار در ادامه جلسه با واکنش برخی اعضا و ترک جلسه از سوی آنها در دقایقی همراه شد.

با بازگشت دوباره برخی اعضا  وعادی شدن فضای جلسه  بررسی لایحه دوفوریتی تمدید مأموریت معاونان شهردار از جمله  آقایان سهیل کوثری در سمت معاون برنامه‌ریزی شهرداری کرج، مراد کردی در سمت معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج و محمد کریم شفیعی در سمت قائم ‌مقام شهرداری کرج در دستور کار قرار گرفت.  

اعضای شورای شهر کرج در خصوص این لایحه ضمن مخالفت رای به عدم تمدید ماموریت این سه نفر دادند وبا خدمت آنها در شهرداری کرج موافقت نکردند.

اصغر نصیری  نیز در واکنش به این اقدام و درحمایت از عملکرد معاونین خود گفت: سابقه اجرایی این افراد قابل دفاع  بوده چراکه با جدیت می گویم تمدید مأموریت مدیران یادشده نیازی به مجوز شورا ندارد و به عنوان شهردار به حضور معاونین خود نیاز دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.