قدس آنلاین- محمد رضایی: طی رایزنیهای صورت گرفته با قوه قضاییه عضو بازداشت شده شورای شهر مشهد با تعیین قرار وثیقه به شورا باز می گردد.

رایزنی با دادگستری برای آزادی امیرشهلا طی روزهای اینده/شرایط خانوادگی امیر شهلا خوب نیست/برای ادامه کاروی درشورای شهر مشهد تصمیم گیری میشود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نشست پرسخ‌وپاسخ بررسی عملکرد شورای اسلامی پنجم شهر مشهد که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده بود خاطر نشان کرد:گرچه مایلم تا به نتیجه رسیدن مراحل تحقیق پرونده اظهار نظری صورت نگیرد اما چون هنوز اتهامی ثابت نشده قرار است بزودی تا رسیدگی به پرونده با تعیین قرار وثیقه به صحن شورا و جمع همکاران به فعالیتش ادامه دهد.

 محمدرضا حیدری با بیان اینکه پرونده نامبرده در مرحله تحقیق و صدور رای برای قرار وثیقه قرار دارد، افزود: اخیرا در فضای رسانه ای به نقل از رئیس قوه قضاییه موضوع شرکت نامبرده در مجلس مختلط مطرح شده بود که قوه قضاییه این خبر را تکذیب کرد بنا براین باید همه برای سالم سازی روند محاکمه تلاش کنیم.

 وی یاد آور شد: آخرین وضعیت تکمیل پرونده بازداشت امیر شهلابه اتمام رسیده و امیدواریم وی در آینده‌ای نزدیک با تعیین قرار وثیقه آزاد شده و فرآیند رسیدگی به پرونده بصورت قانونی در مسیر طبیعی خود دنبال شود.

 به گفته رئیس شورای اسلامی شهر مشهداتهامی به آقای شهلا وارد ودر موضع گیری اخیرشورای شهر مشهدنیز اعلام شده به عنوان اتهام (و نه جرم) مطرح است و چون هنوز موضوع شفاف و روشن نیست  ما سعی داشته ایم به عنوان شورای شهر بگذاریم در تعامل با دستگاه قضایی و دولت موضوع پیگیری شود.

حیدری تصریح کرد: البته رسیدگی به اتهامات افراد یکی از وظایف دستگاه قضااست ولی باید در فرآیند دادرسی حقوق ایشان مانند حق دسترسی به وکیل، به عنوان نماینده مردم با رای اول مردم مشهد و نیز شهروند ی که تلاش خستگی ناپذیری برای مردم انجام داده مد نظر دادگاه باشد.

وی با اشاره به اینکه «اصل ما بر برائت است مگر آن که خلافش ثابت شود و باید روند طبیعی خود را طی کند»، بیان کرد:

یقینا رسیدگی عادلانه همه چیز را روشن خواهد کرد.

متاسفانه کانالی که خبر را به نقل از ریاست قوه قضائیه منتشر کرد با جوسازی به نشر اکاذیب و دورغ روی آورد واین موضوع را منتشر کردند که کار غیرحرفه ای بودو نباید دراین موارد آبروی فرد و خانواده اش را برای منافع سیاسی بازیچه قرار دهیم

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر مشهد   این نهاد از وارد شدن به چالش‌های سیاسی پرهیز کرده زیرا بر روند پرونده‌های قضایی تاثیر مثبت نخواهد داشت و همه از جمله دستگاه قضایی وظیفه داریم در چارچوب قانون عمل کنیم.

حیدری با اشاره به بیان اخیر معاون دادستان مشهد تصریح کرد:در مصاحبه‌ ایشان بیان شده که کار خلاف اخلاقی که رقیب آقای شهلا  در فرآیند تبلیغات انتخابات نتوانسته بود از مردم رای بگیرد با نگاه انتقام از گذشته به این موضوع تبدیل شده  و اتهامات ناروا  مبنی بر دستگیر شدن وی در مجلس مختلط  منتشر شده ولی  مقام قضایی آن را تکذیب نموده است.

شرایط خانوادگی ایشان شرایط خوبی نیست و امروز مطلع شدم مادر ایشان به دلیل این مسئله در بیمارستان بستری شده و ما این فضا را به دستگاه قضایی منتقل کردیم و امیدواریم در روزهای آینده گشایشی در این موضوع ایجاد شود. در این با

وی با اشاره به محرومیت وی از ادامه کار در شورای شهر ادامه داد: معاون دادستان مشهد بیان کرده است که تصمیم درباره ادامه فعالیت ایشان در شورا، به شورای شهر بستگی دارد و در دستورکار قوه قضائیه نیست  والبته ما نیزدر چارچوب قانون در تصمیم می گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.