قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: مناسبت‌های خردادماه فرصتی ارزشمند برای ترویج و بازخوانی ارزش‌های انقلاب و امام راحل (ره) است.

مناسبت‌های خردادماه فرصتی برای ترویج وبازخوانی ارزش‌های انقلاب و امام(ره) است
 
به گزارش  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) استان اظهار کرد: سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و 15 خردادماه که شروع نهضت بزرگ امام راحل است، زمانی برای یادآوری ارزش‌های اصیل انقلاب و انتقال آن به نسل جوان است.
وی ادامه داد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که زمان کمال و پختگی است، باید بتوانیم از این فرصت بیشترین بهره را در احیا و تثبیت این ارزش‌ها و معرفی آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل (ره) ببریم.
استاندار با تاکید بر اینکه ریشه‌های انقلاب عظیم ما در حرکت مردمی آن نهفته است، تصریح کرد: از این رو برنامه‌های این مناسبت‌ها هم باید با رویکرد مردمی و محوریت نقش مردم در آن برگزار شود.
رشیدیان اضافه کرد: در نهضت و انقلاب اسلامی ما هم بر خلاف آنچه در دنیا مرسوم بود امام(ره) در حرکت خالصانه و ارتباط صادقانه امام(ره) با مردم در هر شرایط و موقعیتی این امر نمود دارد. از این رو برنامه‌های این مناسبت هم با ظرفیت و همراهی مردم انجام شود.
وی با اشاره به مراسم تشییع پیکر بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: این مراسم برای رهبر یک کشور و ملت در تاریخ ملت‌ها بی نظیر بود که خود نشان از ارتباط پیوند و ناگسستی ملت و امام(ره) بود.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امروز دشمنان می‌کوشند گسست بین نسلی را دامن زنند و از تمامی ابزارها برای تاثیر و تغییر در افکار و اذهان جوانان ما بهره می‌گیرند تا تاریخ این انقلاب و کشور را به فراموش بسپارند و به اشکال مختلف از چهره‌های فاسد قبل انقلاب برای جعل تاریخ استفاده می‌کنند.
رشیدیان تاکید کرد: این ایام مناسبت‌هایی بی نظیری است که باید از آن برای احیا و معرفی تاریخ انقلاب سراسر افتخار این سرزمین بهره برد و فقط نباید به مسائل شکلی و ظاهری بلکه کیفی و محتوایی و روش‌هایی متفاوت استفاده شود.
وی با بیان اینکه باید بستر کار با محتوای ارزشمند یعنی ارزش‌های تاریخی ما فراهم شود، بیان کرد: انقلاب ما در شرایطی به پیروزی رسید که رژیم پهلوی به عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه بود اما این ملت با شعار «نه شرقی، نه غربی» با وجود حمایت‌های غرب و آمریکا از این رژیم‌، به پیروزی رسید.
رشیدیان افزود: باید این ظرفیت‌های بالنده انقلاب اسلامی که تا امروز موجب قوت و اقتدار نظام شده را به مردم به ویژه نسل جدید که بیشترین مخاطب برنامه‌های ما در این ایام هستند، معرفی کرد .
وی انتقال این حماسه بزرگ و ارزش‌های آن را به نسل بعدی برای تداوم و تقویت این نظام کلیدی خواند و عنوان کرد: از سویی مراسم و برنامه‌های بزرگداشت امام (ره) باید به صورت گسترده و فراگیر در تمامی شهرها و روستاهای استان برگزار شود.
وی با اشاره به 367 عنوان برنامه تدارک شده برای این مناسبت‌ها خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها هر یک خود شامل صدها و هزاران برنامه دیگر می‌شود.
 استاندار خراسان رضوی با اشاره به روز قدس نیز گفت: با توجه به اقدام ترامپ در جابه جایی سفارت  آمریکا از تل آویو به قدس شریف باید این روز به عنوان نمادی از اتحاد و همدلی در حمایت از آرمان‌های قدس شریف باشد‌.
رشیدیان از فرمانداران نیز خواست این مراسم را در سطح شهرستان‌ها با شکوه و عزت‌مند برگزار نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.