قدس آنلاین:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت : بر اساس مصوبه کارگروه استاندارد سازی استان خودروهای دوگانه سوزباید ظرف شش ماه معاینه فنی دریافت کنند در غیر این صورت تحویل گاز سی. ان. جی به آنها متوقف می شود.

مهلت شش ماهه برای معاینه فنی دوگانه سوزها /جرثقیل های برجی ساماندهی می شوند


به گزارش قدس آنلاین؛ محمد مقدوری در جلسه کارگروه استانداردسازی استان افزود : به منظور حفظ جان مردم و ارتقا ایمنی خودروهای گاز سوز، باید دارندگان آنها طی این مدت نسبت به اخذ معاینه فنی و تاییدیه های استاندارد برای دوگانه سوز شدن اقدام نمایند.
 وی همچنین با اشاره به اینکه کارگاه های غیر مجاز فعال در حوزه گازسوز کردن خودروها هم باید برای اخذ پروانه مجاز فعالیت اقدام و در غیر این صورت جمع آوری و پلمپ شوند، گفت : بدین منظور سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعطیلی این کارگاه ها  اقدام می کنند.
 وی با بیان اینکه خودروهایی که به صورت غیر مجاز دوگانه سوز شده اند جان مردم را تهدید می کند، اظهار کرد : تا کنون شاهد حوادث ناشی از این ناایمنی مخازن سوخت در سطح استان بوده ایم و این اقدام در راستای اصلاح این شرایط و بهبود ایمنی مردم است.
 مقدوری افزود : بر اساس این مصوبه شرکت پخش فرآورده های نفتی هم موظف است این موضوع را به جایگاه های سوخت سی. ان. جی اعلام کرده و آنها با نصب پرده و بنرنسبت به اطلاع رسانی به رانندگان اقدام نموده و پس از این مهلت از تحویل سوخت به خودروهای فاقد معاینه فنی خودداری کنند.
 در این جلسه مقرر گردید؛ سیستم نظارتی کارگروه نیز برای بررسی عملکرد و اجرای دقیق این موضوع فعال شود.
 وی در موضوع وضعیت تاسیسات سیلندر پرکنی در استان هم گفت : از هشت واحد تاسیسات مادر و ۲۴ مورد تاسیسات مردمی، مواردی که فاقد پروانه استاندارد هستند و باید به سرعت نسبت به اخذ پروانه اقدام نمایند.
وی با تاکید بر اهمیت این موضوع و مخاطرات احتمالی موجود افزود : شرکت پخش فرآورده های نفتی پیگیری های لازم برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط مدیران تاسیسات مادرو مردمی مستقر در حوزه شهرستان را در دستور کار خود قرارداده و فرمانداران نیز در سطح استان، همکاری لازم را در این راستا خواهند داشت.
 وی تصریح کرد : درصورتی که ظرف شش ماه آتی نسبت به این امر اقدام نکنند باید واحدهای فاقد پروانه استاندارد، جمع آوری شوند.
در جلسه امروز استاندارسازی همچنین موضوع افزایش ساخت و سازها بویژه ساختمان های مرتفع وبروز چندین مورد حادثه ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی در جرثقیل های برجی بویژه در زمان باد و طوفان و بارندگی های شدید مطرح و بر ضرورت ساماندهی جرثقیل های فعال در سطح استان بویژه مشهد تاکید شد.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود : در این راستا شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از این جرثقیل ها و اجباری شدن تاییدیه و گواهینامه ایمنی آنها در زمان صدور پروانه ساختمانی برای ساختمان های بند "ج " و "د" (بیش از ۶ و ۱۰ ‌ ) تا حدودی راهگشاست.
 وی عنوان کرد : بدین منظور مهندسین ناظر باید این موضوع و نظارت بر ایمنی این جرثقیل ها را به عنوان بخشی از وظایف خود در دستور کار قرار دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.