سرپرست حفاظت محیط زیست خواف گفت: چهار بهله بالابان در بازرسی از منزل فردی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان خواف کشف شد.

کشف چهار بهله پرنده شکاری بالابان در خواف
مرتضی مطهری نیا افزود: مامورین یگان طی گشت و کنترل مستمر مناطق شهرستان و با گزارش دوستداران طبیعت مبنی بر زنده گیری و حمل تعدادی پرنده شکاری، موضوع را دردستور کار قرار داده و جهت رصد کامل و کسب اطلاعات بیشتر به صورت نامحسوس وارد عمل شدند.

وی گفت: پس از اقدامات صورت گرفته و کسب اطلاعات مامورین یگان مبنی بر انتقال پرندگان شکاری از محل نگهداری به خارج از محدوده شهرستان، با هماهنگی قضایی و اخذ نیابت و همکاری پاسگاه انتظامی سلامی منزل متخلف مورد بازرسی قرار گرفت که در این بازرسی تعداد چهار بهله بالابان کشف و ضبط شد.

سرپرست حفاضت محیط زیست خواف افزود: پرندگان شکاری از جمله گونه‌های جانوری حمایت شده در ایران بشمار می‌روند و اکثر آن‌ها در لیست سرخ (Red List) اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت قرار دارند، که در راس هرم غذایی قرار داشته و نقش ویژه‌ای در اکوسیستم از جمله کنترل خزندگان، جوندگان ایفا می‌کنند.

مطهری نیا گفت: زنده گیری و انتقال و نگهداری پرندگان شکاری درمنزل بر اساس تبصره 2 ماده 13 جرم محسوب می‌شود، همچنین بر اساس تصویب هیئت وزیران میزان جزای نقدی تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید، جزای نقدی از 600 ملیون ریال تا یک میلیارد و 200 میلیون ریال افزایش داشته و متخلفین علاوه بر حبس شامل این میزان جزای نقدی هستند.

وی گفت: از دوستداران طبیعت و دادستان عمومی و انقلاب و همکاری فرماندهی و پرسنل انتظامی پاسگاه سلامی تقدیر وتشکر می‌کنم و با توجه به تخلف صورت گرفته برای متهم پرونده تخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.