کرج- ارائه آمار دقیق از کارکنان شهرداری، شفاف سازی قراردادهای منعقد شده در سازمان ها و ناهماهنگی میان مدیریت شهری و پلیس راهور برخی موضوعات مطرح شده در نطق پیش از دستور اعضا در جلسه امروز شورای شهر کرج بود.

تاکید برارائه آمار دقیق از تعداد کارکنان شهرداری کرج/ انتقاد ازعدم هماهنگی مدیریت شهری و پلیس راهور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شصت و دومین جلسه شورای اسلامی کرج صبح امروز یکشنبه با حضور اعضا وبه شکل علنی برگزارشد.

در آغاز این جلسه نائب رییس شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه در جلسه گذشته نیز عنوان شد که شهرداری آمار دقیق ازپرسنل مدیریت شهری ارائه دهد، گفت: ۱۲هزار پرسنل در بدنه شهرداری اعم از رسمی، غیر رسمی و  شرکتی مشغول به کار هستند.

وی افزود: بخشی از هزینه های سنگین دریافتی شهروندان در پرداخت عوارض صرف حقوق پرسنل می شود و این قابل قبول نیست.

وحیدی با اشاره به اینکه عده ای از پرسنل با جدیت در کار وظایف خود را انجام می دهند، افزود: عده ای دیگر از پرسنل سر کار حاضر نمی شوند و به نوعی دهن کجی به مقامات عالی شورا و شهرداری می کنند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: عده ای وظایف خود را فرموش می کنند لذا این موضوع نیاز به نظارت جدی دارد.

وی به حواشی ایجاد شده در موضوع انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت:در مدت این ۴۰روز گاهی حواشی بر متن غلبه کرد و بستری برای ایراد تهمت و جوسازی ایجاد شد که جا دارد از این بابت از مردم کرج عذرخواهی ‌کنم.

در ادامه جلسه محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با بیان اینکه پیش از این نسبت به قراردادهایی که در سازمان های شهرداری منعقد می شود تذکر داده شده، گفت: در محدوده باغستان ودر پارکینگ کوهستان از شهروندان مبالغی دریافت می کنند که با تحقیقات انجام گرفته مشخص شد شهرداری این پارکینگ را به مدت ۵ماه به مبلغ ۲۰میلیون تومان به یک شرکت خصوصی اجاره داده است لذاباید علت این موضوع مشخص شود چراکه مردم معترض هستند.

درادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با تذکر به این موضوع که جلسه قبل نیز با ۲۵ دقیقه تاخیر برگزار شد، افزود: جلسه امروز نیز ۲۵دقیقه با تاخیر شروع شده و این در حالی است که برای اضافه کردن زمان به جلسه مصوبه شورا نیاز است.

عباس زارع افزود: جلسات شورا متعلق به مردم است و مسائلی که مطرح می شود باید بر اساس قانون باشد.

در ادامه این جلسه سارا دشتگرد به معرفی کاندیداهای مدنظر خود برای سمت شهردار اشاره کرد و گفت:علی اکبر کمالی زاده  و هیربد معصومی کاندیدای مورد انتخاب بنده است.

این موضوع با واکنش دیگر عضو شورای شهر مواجه شد و گفت:‌این وضعیت را تمام کنید، قرار نیست ۱۲هزار پرسنل شهرداری را کاندید شهرداری کنید و این کار نتیجه مشخصی نخواهد داشت.

 فرج ایلیات افزود: ادامه این روند به صلاح مردم نیست و وضعیت شهر را بدتر می کند لذا از رئیس شورا و بزرگان و اعضا خواهش می کنم به جمع بندی درست برسند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه اعتدال گرایی از ابتدای مدیریت شهری در برخورد با شهروندان دراولویت بوده است، گفت: مدت ۸ ماه گذشته و بنده در جانمایی سرعت گیرها به مدیریت شهری تذکر داده بودم.

مهدی حاجی قاسمی افزود: وقتی به مدیریت شهرداری تذکر داده می شود این موضوع را به گردن پلیس راهور می اندازد.

وی افزود : باید موضوع سرعت گیرها از طریق پلیس راهور پیگیری شود همچنین وجود نیوجرسی ها در سطح شهر ناهماهنگی به وجود آورده است.

حاجی قاسمی با اشاره به این موضوع که گفته می شود کرج یک شهرروستایی است و با این بی نظمی این اطلاق دور از ذهن نیست، افزود:این همه سرعت گیر در سطح شهر نشان از بی نظمی وناهماهنگی بین مدیریت شهری وپلیس راهور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.