قدس انلاین : اولین مرکز نیکوکاری با رویکرد حمایت از ایتام اهل سنت خراسان رضوی در شهرستان تربت جام افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری حمایت از ایتام اهل سنت
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مراسم گشایش این مرکز با بیان اینکه رعایت کرامت انسانی از موارد ضروری در مراکز نیکوکاری است گفت: این مراکز به منظور جلوگیری از موازی کاری موسسات و نهاد‌های حمایتی، تسریع در ارائه خدمت به نیازمندان محل، اتصال بین فقیر و غنی و کوتاه کردن زمان خدمت رسانی ایجاد شده است.

حبیب الله آسوده، فلسفه تأسیس مراکز نیکوکاری را خدمات بیشتر به محرومان، اصلاح سبک زندگی و افزایش همگانی مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: برون سپاری امور و واگذاری کار‌ها به مردم، توسعه شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز محله و محوریت مسجد و ایجاد تعامل با خیران و مؤسسه‌های خیریه از اهدافی است که در راه اندازی این مراکز دنبال می‌شود.

آسوده افزود: همکاری با مرکز نیکوکاری در اصل فراهم کردن زمینه‌ای برای تحقق فلسفه امام خمینی (ره) مبنی بر کمک به محرومان با حفظ کرامت آنهاست.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد به گسترش کمک در محلات می‌انجامد گفت:  در این مراکز علاوه بر حفظ و صیانت اطلاعات نیازمندان به صورت محرمانه، نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدید‌های محله شناسایی می‌شود.

دراین مراسم شیرمحمدشاکربرآبادی، رئیس کمیته امداد تربت جام نیز گفت: برای هر 10 هزار نفر باید یک مرکز نیکوکاری به منظور حمایت از ایتام و محرومان در محلات ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید مددجویان را به این نهاد وابسته کنیم افزود: خدمات این نهاد در جهت توانمندی و ایجاد سلامت و امنیت افراد تحت حمایت است و نباید در جهت وابستگی مددجویان باشد.

رئیس کمیته امداد تربت جام بر افزایش توانایی و استقلال مددجویانی که برای مدت طولانی مورد حمایت این نهاد قرار دارند تاکید کرد و گفت: عدم داشتن اعتماد به نفس و احساس ناتوانی مانع حرکت مددجویان و افراد نیازمند به سوی توانمندی می‌شود که در این جهت باید ضریب امنیت حقوقی، اقتصادی و نشاط در خانواده‌ها را افزایش داد تا در مقابل چالش‌های زندگی توفیق بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.