قدس انلاین : بردسکن در حالی 170 اثر تاریخی دارد که 30 اثر تاریخی این شهرستان به‌ثبت آثار ملی رسیده است.

وجود 170 اثر تاریخی در بردسکن/ یک میلیارد ریال برای بازسازی برج علی‌آباد اختصاص یافت
 در ایران آثار تاریخی بسیاری دارد و در این میان، خراسان رضوی نیز به‌واسطه وجود آثار تاریخی و ظرفیت‌های موجود در این عرصه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

یکی از شهرستان هی خراسان رضوی که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری و آثار تاریخی دارد، بردسکن است، در این شهرستان 170 اثر تاریخی وجود دارد که از این میان، 30 اثر تاریخی در بردسکن به‌ثبت آثار ملی رسیده است.

ضرورت توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بردسکن

احمد صابری زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار داشت: با توجه به‌پیشینه تاریخی، فرهنگی و ویژگی‌های طبیعی و جغرافیایی بردسکن، جاذبه‌های گردشگری متنوعی در حوزه‌های مختلف تاریخی، طبیعی و مذهبی این شهرستان وجود دارد که می‌تواند صنعت توریسم، این منطقه را شکوفا کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بردسکن هم با اشاره به اینکه امکانات و بودجه لازم برای رسیدگی بیشتر به اماکن تاریخی ندارد، متذکر شد: توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان ضروری است.

وی ادامه داد: از جمله جاذبه‌های گردشگری منطقه بردسکن در حوزه تاریخی، برج علی‌آباد ، مناره فیروزآباد، مقبره عبدل‌آباد، کاروانسرای کبودان، آب انبار سید باقر بردسکن و در حوزه گردشگری طبیعی نیز کویر و نمک‌زارهای کویری، جنگل‌های طاق جنوب روستای رکن‌آباد، عظیم‌آباد و قوژدآباد، آبشار سربرج، غارهای درونه، سیر و آهوبم، جنگل کاسف، صابری زارع با اشاره به ظرفیت های موجود بردسکن در بخش گردشگری مذهبی، یادآور شد: امامزاده سید طاهر، امامزاده سرنخواب، امامزاده هاشم انابد، امامزاده سید محمد شهرآباد و امامزاده رکن‌آباد از جمله اماکن مذهبی در این شهرستان هستند که برخی از آنها به‌دلیل قرارگرفتن در موقعیت طبیعی، جنبه طبیعت گردی نیز دارد.

اختصاص یک میلیارد ریال به بازسازی محیط پیرامونی برج علی‌آباد بردسکن

نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار داشت: صنعت گردشگری می‌تواند، کمک بسیار منلسبی برای جایگزینی نفت باشد و دراین راستا، گردشگری می‌تواند ارزآوری لازم را داشته باشد.

بهروز بنیادی با اشاره به اینکه بردسکن در بحث گردشگری از شهرهای دارای پتانسیل بالا است واین منطقه در صنعت گردشگری می‌تواند از نقاط جذاب استان وحتی  کشور باشد، اضافه کرد: توجه میراث فرهنگی به‌اماکن تاریخی با ضعف‌هایی روبه‌رو است، گفت: توجه به‌میراث فرهنگی در بردسکن بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه کویر نمک بردسکن از جمله نقاط مهم بردسکن بوده  که گردشگران زیادی را جذب می‌کند، بیان کرد: مراسم ویژه کفه نمکی بردسکن همزمان با 15 تیرماه امسال برگزار می شود و برنامه ریزی شده، در این ایام، گردشگران زیادی از کشور برای بازدید رویدادهای دیدنی کویر درشب، به این منطقه سفر کنند.

نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک میلیارد ریال به‌بازسازی محیط پیرامونی برج علی‌آباد بردسکن اختصاص یافته است، تاکید کرد: این اثر تاریخی به دلیل قدمت طولانی می‌تواند برای گردشگران، جذابیت بسیاری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.