علی محمدزاده: مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت:در حال حاضر هیچ بیماری به دلیل ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در مراکز درمانی بستری نیست.

آخرین خبرها از شناسایی یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی

دکتر محمد جعفر صادقی افزود: درسال جاری تنها یک مورد ابتلای قطعی به تب کنگو گزارش شده بود که خوشبختانه فرد مبتلا پس از طی درمان با سلامت کامل مرخصی شد.

وی در خصوص انتشار خبری در هفته گذشته مبنی بر بستری شدن یک بیمار مبتلا به تب کریمه نیز اظهارداشت: متأسفانه چون علایمی مانند تب مشترک با بیماری‌های مختلف است، ابتدا برای حفاظت بیشتر از جان بیمار آزمایش‌های لازم برای تشخیص بیماری تب کریمه کنگو گرفته می‌شود وتا نتیجه آزمایشگاهی این موضوع را تأیید نکند بر حسب حدس وگمان یا علایم نمی‌توان به طور قطع فرد را مبتلا دانست.

صادقی ادامه داد: در خصوص بیمار مورد نظر نیز هنوز نتایج آزمایشگاهی اعلام نشده، ولی وی تحت مراقبت است و جای نگرانی نیست.

مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با بررسی آمار شیوع و ابتلا تب کریمه کنگو در سال‌های گذشته می‌بینیم در پی هشدارهای صادر شده و رعایت شهروندان خوشبختانه پیشگیری در حد مطلوبی بوده است.

وی افزود:با این وصف باز هم به شهروندان توصیه می‌شود گوشت مورد نیاز خود را از محله‌ای مجاز تهیه نمایند و گوشتی خریداری نمایند که مهر دامپزشکی داشته باشد؛ چراکه اصلی‌ترین کار سالم سازی گوشت پیش سرد شدن به مدت 24 ساعت است که گوشت‌های ممهور به مهر دامپزشکی این پروسه را طی می‌کنند وبدون نگرانی می‌شود مصرف کرد.

وی اظهارداشت: به شهروندان اکیداً هشدار می‌دهیم ازکشتار به صورت غیر مجاز خودداری نمایند؛ چراکه به محض تماس با دام آلوده ویروس بیماری منتقل می‌شود ودر صورت تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی و پیشروی بیماری خطر مرگ برای فرد مبتلا وجود دارد.

صادقی گفت: در ایامی مانند عید قربان یا مجالس شخصی شهروندان اقدام به ذبح دام می‌کنند که اقدام خطرناکی است و بهتر است از طریق کشتارگاه‌ها این کار انجام شود تا گوشت مصرفی حتماً دوره پیش سرد را بگذراند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.