کارشناس داوری فوتبال، گفت: از ابتدای تا اتمام بازی‌های روز گذشته تا به اینجا علیرضا فغانی بهترین قضاوت را کرده است.

شانس بالای فغانی برای قضاوت در فینال جام جهانی

به گزارش قدس آنلاین، محسن قهرمانی در مورد قضاوت علی فغانی در دیدار آلمان و مکزیک، گفت: از ابتدای مسابقات تا دیدارهای روز گذشته بدون در نظر گرفتن عرق و احساس ایرانی تیم داوری ما بهترین عملکرد را داشته است. صحنه‌هایی در طول هر مسابقه‌ای اتفاق می‌افتد که اجتناب ناپذیر است اما اگر کل بازی را در نظر بگیریم فغانی دیروز یکی از بهترین‌ روزهای خود را پشت سر گذاشت.  بر اساس نظر سنجی‌هایی که در سایت فیفا  و ... صورت می‌گیرد الان فغانی بهترین جایگاه را دار

وی افزود: رضا سخندان و محمد منصوری بسیار خوب و شیک پرچم زدند. فغانی بسیار با اعتماد به نفس سوت زد. تمامی این مسائل به خاطر سال‌ها تلاش و ممارست است که باعث شده تیم داوری ایرانی به این شکل زیبا بازی را قضاوت کنند.  تجربه حضور در المپیک، جام باشگاه‌های جهان و بسیاری از مسابقات بزرگ دیگر باعث شده تیم داوری ایران به این کیفیت بالا برسند و آنقدر مورد وثوق مسئولان مربوطه باشند که یکی از مهمترین دیدارهای مرحله گروهی به آنها سپرده شود. عملکرد فغانی باعث افتخار 80 میلیون ایرانی است. 

کارشناس داوری در مورد اینکه آیا باید  منتظر قضاوت‌های مهم بعدی فغانی باشیم، گفت: اعتقاد دارم اگر شرایط خوب رقم بخورد تیم داوری ما شانس حضور در فینال را دارد.

قهرمانی در مورد استفاده از کمک داور ویدئویی در مسابقات جام جهانی، عنوان کرد:‌فردوسی‌پور در گزارش بازی برزیل و سوئیس نکته جالبی گفت که آن این بود که در سیستم ویدئویی هم می‌توان دچار اشتباه شد. گلی که دیروز سوئیس به ثمر رساند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان خطا بود. روی ارسالی که صورت گرفت بازیکن سوئیس مدافع برزیل را شارژ می‌کند و با ضربه سر دروازه حریف را باز می‌کند. این اولین تجربه استفاده از این کمک داور ویدئویی است و باید منتظر آزمون خطا ماند. یکی از ایرادهایی که می‌توان به این سیستم گرفت اتلاف وقتی است که در مسابقات اتفاق می‌افتد.

وی افزود: دو روز قبل چند پنالتی اتفاق افتاد و داوران متوجه آن نشدند. در سال‌های قبل چنین اشتباهی منجر به ترک مسابقات از سوی داور می‌شد. در این دوره باید دید این اشتباهات چه تاثیری در حضور تیم داوری می‌گذارد.  در کل با کمک داور ویدئویی حق به حق دار می‌رسد اما کم و کاستی‌هایی هست که قطعا بعد از جام جهانی با برگزاری جلساتی در این مورد نظرات مختلف گرفته می‌شود و جمع بندی صورت می‌گیرد. 

قهرمانی در مورد  صحنه گل تساوی سوئیس مقابل برزیل، تصریح کرد: وقتی بازیکنی مرکز ثقل ندارد با یک فشار تعادل خود را از دست می‌دهد. به مثال بادکنک توجه کنید. وقتی بادکنک روی هوا است اگر شما با یک انگشت به آن فشار وارد کنید تغییر مسیر می‌دهد و اگر با پنج انگشت هم به آن دست بزنید باز هم تغییر مسیر می‌دهد. در آن صحنه بازیکن برزیلی روی هوا پریده بود و شارژی روی او صورت گرفت که شارژ هم طبق قانون خطا است و به دلیل به احتیاطی باید خطا اعلام می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.