علی اکبر کریمی اظهار داشت: دولت تمام زیرساخت‌هایی که می‌توانست برای اقتصاد مقاومتی موثر و مفید باشد را نابود کرده و از بین برد. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت دچار سردرگمی شده و فاقد تخصص و توانمندی لازم برای خروج از بحران و اتخاذ سیاست‌های مناسب است.

تیم اقتصادی دولت دچار سردرگمی شده است / رئیس جمهور باید تیم جدیدی را در حوزه اقتصادی برگزیند

علی اکبر کریمی در مصاحبه با خبرنگار قدس آنلاین درباره نامه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور برای تغییر تیم اقتصادی دولت و لزوم ترمیم و اصلاح اوضاع کنونی، اظهار داشت: ۱۸۷ تن از نمایندگان مجلس با توجه به گرانی‌های سرسام آور و نابسامانی اقتصادی اخیر، طی نامه‌ای برای برون رفت از مشکلات و اعتراضات مردم خواستار تغییراتی در تیم اقتصادی دولت شدند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هچنین تصریح کرد: شرایطی که اقتصاد کشور در حال حاضر با آن مواجه است قطعاً به عوامل مختلفی مرتبط است. عامل بیرونی نابسامانی اقتصاد به توطئه دشمنان در این باره بر می‌گردد و دشمنان در این زمینه تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشور به کار گرفته‌اند. در کنار این عامل، باید به بحث ناکارآمدی مدیران و عدم مدیریت صحیح نیز اشاره کرد. ایران همواره در شرایط فشار و تحریم قرار داشته و بنابر همین عامل بود که ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری صورت گرفت تا بتوانیم اقتصادمان را در قبال این تهدیدات به اقتصادی مقاوم و آماده به کار تبدیل کنیم و شرایط به گونه‌ای باشد که اقتصاد بتواند تحت هر تحریمی به کار خود ادامه دهد و مشکلی برای مردم در معیشت و نیازهای اساسی آنان به وجود نیاید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رسیدن به اقتصادی خودکفا و پیشرفته، نیازمند اتخاذ تدابیری بود که در راستای اقتصاد مقاومتی عملیاتی گردد اما متأسفانه نه تنها آن سیاست‌ها دنبال نشد و هیچ زمینه‌سازی برای آن صورت نگرفت بلکه دولت تمام زیرساخت‌هایی را هم که می‌توانست برای اقتصاد مقاومتی مؤثر و مفید باشد، نابود کرد و از بین برد.

کریمی ادامه داد: در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت دچار سردرگمی شده و فاقد تخصص و توانمندی لازم برای خروج از بحران و اتخاذ سیاست‌های مناسب است و انسجام و هماهنگی بین تیم اقتصادی نیز کمتر دیده می‌شود. همانطوری که ترامپ برای دوره جدید فعالیت خود که همان برنامه‌ریزی برای تحریم‌ها بود، تیم جدیدی را متناسب با آن فضا انتخاب کرد. مسئولان دولتی کشورمان نیز باید چنین رویکردی را داشته باشند و آقای روحانی باید تیم جدیدی را در کابینه خصوصا حوزه اقتصادی برگزیند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.