رضاطلبی: در روزهای اخیر قطعی برق در برخی از مناطق شهر مشهد به دلیل مشکل کمبود برق در سطح کشور صورت گرفت.اگرچه بر اساس اطلاع رسانی‌ها این خاموشی‌ها به‌ منظور حفظ پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های وسیع در کشور انجام می‌شود، اما نکته قابل تأمل ماجرا این است که قطعی برق به صورت تصادفی صورت می‌گیرد و شهروندان از قبل در جریان این خاموشی‌ها نیستند. موضوعی که موجب گلایه شهروندان شده است و صدای آن‌ها را در آورده است.

تعیین زمان خاموشی مناطق خاموشی برق فعلاً امکان پذیر نیست

یک شهروند در این باره به قدس می‌گوید: در حالی که در داخل آسانسور بودم به یکباره برق قطع شد و دقایق طولانی را در کابین آسانسور گرفتار بودم.

حسین احمدی با بیان این نکته که در این فاصله دچار رعب و وحشت شدم، می‌افزاید: این در حالی است که اگر از قبل در این زمینه اطلاع رسانی صورت می‌گرفت، از آسانسور استفاده نمی‌کردم.

شهروند دیگری نیز در این باره تصریح می‌کند: در حال انجام کارهای ساختمانی با چندین کارگر بودم که قطعی برق موجب شد فعالیت‌های ما نیمه کاره رها شود.

علی بزرگوار در ادامه می‌افزاید: اگر مسئولان مربوط از طریق رسانه از قبل به شهروندان اطلاع رسانی نمایند که کدام مناطق و در چه روزهایی دچار خاموشی خواهند شد، علاوه بر اینکه مردم برای زندگی خودشان می‌توانند برنامه ریزی روزمره مناسبی نمایند، از بروز برخی خطرهای احتمالی نیز جلوگیری خواهد شد. 

اما مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد در این باره می‌گوید: با توجه به نوسان‌های باری شبکه سراسری، قطعی برق صورت می‌گیرد و در حال حاضر این امکان وجود ندارد مناطقی که دچارخاموشی می‌شوند ازقبل مشخص باشند.علیرضا کاشی در ادامه به قدس می‌افزاید: 1550 مشترک برق در سطح شهر مشهد وجود دارد که در حال حاضرهیچ گونه مشکلی برای تأمین‌ آن نداریم و این خاموشی‌ها به دلیل تعدیل در مدیریت بار شبکه سراسری برق و کمبود برق در سایر شهرهای کشور، بخصوص مناطق گرمسیر، رخ می‌دهد و تکلیفی است که به‌ ما ابلاغ شده و ما نیز موظف به‌ انجام آن هستیم.

وی با اشاره به‌ اینکه مشترکان و مردم همراهی لازم را با شرکت برق داشته باشند و مردم تا حد امکان از وسایل سرمایشی پر مصرف استفاده نکنند؛ تصریح می‌کند: از طرفی مناطق 10 گانه سطح شهر مشهد را به نقاط محدود و کوچک تقسیم بندی کرده و هر روزی که مرکز کنترل شبکه‌های برق کشوردستوری مبنی بر قطع برق به شرکت توزیع برق مشهد اعلام نماید خاموشی در یک یا چند منطقه از این مناطق محدود بین 30 تا 45 دقیقه صورت می‌گیرد. کاشی با اشاره به اینکه این خاموشی‌ها معمولاً در بین ساعت‌های 12 الی 18 صورت می‌گیرد و هنوز معلوم نیست کدام مناطق در روزهای آینده قطعی برق دارند؛ ادامه داد: در حال رایزنی با مرکز کنترل شبکه‌های برق کشور هستیم و در صورتی که توافق با آن‌ها صورت بگیرد نتیجه آن را طی دو یا سه روز آینده به رسانه‌ها و شهروندان اعلام خواهیم کرد تا شهروندان از قبل در جریان مناطق احتمالی که دچارخاموشی خواهند شد، باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.