رشت- سرهنگ عباس بایرامی معاون سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه حجاب مانع افسردگی و پژمردگی است گفت: ارزشمندی فرد به حجاب است چرا که باعث حضور قدرتمندانه و عزتمندانه وی در جامعه میشود.

حجاب و عفاف باعث حضور قدرتمندانه و عزتمندانه زن در جامعه می شود

به گزار خبرنگار قدس آنلاین ، سرهنگ عباس  بایرامی معاون سپاه قدس استان گیلان  در نشست خبری که به مناسبت  هفته حجاب و عفاف که در سالن اجتماعات صالحین سپاه قدس استان گیلان برگزار شد ؛  ضمن تجلیل از مقام شهید "بیگلو" اظهار داشت: بسیاری از افرادی که در جنگ افتخار آفرینی کردند حاصل تربیت این شهید بزرگوار بودند.

معاون سپاه قدس گیلان در این نشست با بیان اینکه اسلام در خصوص عفاف و حجاب بسیار سفارش داده است تاکید کرد: زن مسلمان و شیعه ، سیره عملی حجابش را از بانوی بزرگ اسلام گرفته است.

 وی افزود: ما معتقدیم که در عصر حاضر امام احیاگر دین اسلام و حجاب بود و توانست دین را در عرصه اجتماع و برای تمام دنیا زنده نگه دارد.

معاون سپاه قدس گیلان با بیان اینکه  حجاب حق اجتماع و حق الله است افزود: امروز در یک جنگ نابرابر با غرب هستیم و برای اینکه در جنگ پیروز باشیم باید دارای محیط سالم اجتماعی باشیم و خانواده را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی همچنان به عفت و حجاب حمله میشود خاطر نشان کرد:امپراطوری رسانه دروغین و استکباراز آنجاییکه عفاف  و حجاب را متناقص با منافع خود میداند  زن را به عنوان یک وسیله  و عنصر بی هویت می داند و متاسفانه در داخل هم شاهد افرادی هستیم که به نام مدرینته این هجمه ها را به حجاب و عفاف وارد می کنند..

وی با بیان اینکه  حجاب یک جریان سیاسی نیست و به صورت حزبی نباید برخورد شود ادامه داد: امروزه عفاف و حجاب به مباحث سیاسی و حقوقی نیز کشانده شده و لازم است برنامه‌های بنیادی و اساسی در رابطه با نهادینه کردن آن در جامعه تبیین و ارائه کرد.

بایرامی تصریح کرد: ماموریت های بسیج در ترویج عفاف و حجاب بر اساس قانون بوده و بسیج در قالب امر به معروف و نهی از منکرو انجام کارهای فرهنگی و ارزشی به آسیب شناسی این موضوع مهم حتی از سطح مهد کودک ها و دبستان می پردازد.

وی در مورد برخورد سپاه با قانون شکنی در سواحل دریا گفت: برای حفظ این فرهنگ ارزشی اسلام و نظام منتظر نخواهیم ماند و ورود می کنیم و اگر ببینیم که کسی با تحریک عوامل خارجی به دنبال از بین بردن ارامش روانی خانواده ها است برخورد می‌کنیم.

بی حجابی و بدحجابی استان ریشه در غفلت و کم کاری مسئولان دارد

در ادامه نشست مینا کرم بیجاری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسئله حجاب امروزه به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی و از عوامل اصلی استحکام بنیان خانواده در جامعه اسلامی مطرح است گفت: در جامعه ای که حیا از بین برود به تبع آن ایمان نیز از بین خواهد رفت و عزت و کرامت آن جامعه پایمال خواهد شد و به راحتی بیگانگان بر چنین جامعه ای سلطه می یابند.

وی ادامه داد: بی حجابی ها و بد حجابی هایی که امروزه در استان شهید پرورمان شاهد هستیم ریشه در غفلت و کم کاری و بی تفاوتی برخی از مسئولین فرهنگی استانمان  در جذب و ارشاد این قشر متزلزل جامعه دارد.

کرم بیجاری خاطر نشان کرد: قطعا" وجود فعالیت های و اقدامات انقلابی در راستای اعتلای فرهنگ حجاب و امر به معروف لسانی با رعایت همه شرایطی که این واجب  فراموش شده را تاثیر گذار می کند می تواند بیدار کننده ی وجدانهای به خواب رفته در جنگ نرم فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی است، گفت: از نهاد آموزش و پرورش و متولیان امر تربیت و بخصوص مسئولان صدا  وسیما ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی  میخواهیم که در راستای این حرکت جهادی به  کارهای ارزشی که الگوی حجاب را مدنظر قرار میدهد  توجه کنند.

وی افزود : از مسئولین فرهنگی استان انتظار داریم فضای فرهنگی شهر را برای آرامش خانواده ها از هرگونه آلودگی با عملکرد شرعی و قانونی پاک نمایند تا خانواده ها از حضور فرزندانشان در جامعه امنیت خاطر داشته باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برنامه‌های عفاف و حجاب در ۴۰۰ منطقه و ۱۴ نقطه استان بر اساس روزشمار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۴ ناحیه مقاومت بسیج برگزارکننده این گردهمایی هستند.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب برای مردان و زنان یکسان است، افزود: در ۲۱ تیرماه انتظار داریم تجمع و گردهمایی تنها به حضور بانوان نباشد بلکه آقایان نیز در این گردهمایی حضور پیدا کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.