قدس آنلاین: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از آغاز ساخت و تکمیل سالن بلک باکس در این مجموعه و افتتاح آن تا ۲ ماه آینده خبر داد.

افتتاح سالن بلک‌باکس جدید حوزه هنری خراسان رضوی تا ۲ ماه آینده

به گزارش قدس آنلاین، میثم مرادی از آغاز ساخت و تکمیل سالن بلک باکس در این مجموعه و افتتاح آن تا ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان، حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی اقدام به‌ساخت سالن بلک باکس در این حوزه کرده است که به‌زودی افتتاح می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: ساخت و تکمیل این سالن از ۲۰ مرداد ماه سال جاری آغاز شده و این بلک‌باکس که با امکانات مناسب برای گروه‌های نمایشی در حال تکمیل است، طی ۶۰ روز کاری به‌پایان می‌رسد و امیدوارم، اوایل پاییز این سالن را به ‌بهره‌برداری برسانیم.

وی درخصوص جزئیات این بلک باکس بیان کرد: این سالن ۲ سویه بوده و حدود ۱۵۰ نفر ظرفیت دارد که در آن اتاق بازیگران همراه با اتاق گریم و لباس محیا شده که به‌همراه یک سالن انتظار مناسب تماشاگران، مجموعه‌ای تخصصی ویژه برای اجرای نمایش است که ۳۰۰ متر مربع مساحت دارد.

مرادی با اشاره به‌امکان ارائه خدمات به‌گروه‌های نمایشی در بلک باکس در حال تاسیس حوزه هنری این استان؛ متذکر شد: قصد داریم در کنار سایر بخش‌های موجود در مجموعه، فضاهایی تخصصی برای هنرمندان ایجاد کنیم و به‌همراه آن امکانات مناسبی را در اختیار هنرمندان و علاقه‌مندان قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با ابراز خرسندی نسبت به‌اجرای عمومی نمایش‌های مختلف در تماشاخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی؛ یادآور شد: فراخوان تماشاخانه اشراق از خرداد ماه امسال برای اجرای گروه‌های نمایشی از سوی حوزه هنری خراسان رضوی اعلام شد که بعد از پایان ماه محرم و صفر، آثار نمایشی در سالن جدید نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، طبق تقویم اجرایی، اجراهای عمومی تماشاخانه در حال انجام است که نمایش «هزار فرسنگ زیر دریا» به‌نویسندگی و کارگردانی شادی غفوریان از جمله این آثار است که هم‌اکنون در حال اجرا بوده، برنامه‌ریزی اجرای دیگر آثار متقاضی نیز انجام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.