نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرهای خراسان رضوی از خدمات رایگان بسیج پزشکی استفاده کردند.

۹هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات بسیج پزشکی خراسان رضوی بهره بردند

به گزارش قدس آنلاین، مسئول امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات بسیج پزشکی خراسان رضوی بهره بردندامسال ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرهای این استان از خدمات رایگان پزشکی این نهاد استفاده کردند.

دکتر محمد صادقی افزود: از ۳۲ کانون بسیج پزشکی خراسان رضوی ۲۰ کانون در قالب 'طرح شهید رهنمون' فعال هستند که ۱۰ کانون در مشهد و ۱۰ کانون در شهرستانها فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این کانونها بطور میانگین در هر ماه یک اعزام به مناطق حاشیه شهرهای استان دارند که با توجه به شرایط هر منطقه پزشکان عمومی، متخصصان جراحی، ارولوژی، زنان و مامایی و دندانپزشکی همراه با داروهای رایگان به حاشیه شهر اعزام می شوند.

دکتر صادقی گفت: همچنین در نیمه نخست امسال ۵۰ ویزیت رایگان تخصصی چشم برای افراد نیازمند در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) مشهد انجام شد.

شهید دکتر محمدعلی رهنمون از فعالان عرصه بهداشت و درمان بود که سال ۱۳۶۲در عملیات خیبر در سنگر همیشگی خود در بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) در منطقه طلائیه به شهادت رسید. طرح راهبردی شهید رهنمون جهت بهینه سازی و ساماندهی خدمات جهادی بسیج جامعه پزشکی با رویکرد انقلابی به نقاط محروم و با اتکا به برنامه راهبردی و با روحیه بسیجی انجام می شود.

۹ هزار نفر از پزشکان و کادر درمانی خراسان رضوی در ۳۲ کانون بسیج جامعه پزشکی این استان عضویت دارند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.