البرز- اصغر آقایی با بیان اینکه تعیین شده سرانه استاندارد فضای سبز از سوی محـیط زیسـت سـازمان ملـل متحـد ۲۰ تا ۲۵ متر مربع برای هر نفر اعلام شده است گفت: شهر جدید هشتگرد در این خصوص فراتر از استانداردهای جهانی عمل کرده است.

سرانه فضای سبز هشتگرد فراتر از استانداردهای جهانی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهر جدید هشتگرد، اصغر آقایی شهردار شهر جدید هشتگرد اظهارکرد: این شهر  با ۳۲ متر مربع فضای سبز برای هر نفر دارای وضعیت مناسبی است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ پارک محله ای و دو پارک شهری گلستان و خلیج فارس در شهر وجود دارد که سرانه ای مناسب برای شهروندان مهیا کرده است.

شهردار شهر جدید هشتگرد با اشاره اینکه توسعه‌ فضای سبز شاخص مهمی در بسته های مدیریت شهری است تأکید کرد: رویکرد مدیریت شهری درخصوص فضای سبز و پارک های محله ای، افزایش سرانه فضای سبز با توجه به وسعت جغرافیایی شهر و تأمین آبیاری فضای سبز از طریق پسآب تصفیه خانه است.

وی تصریح کرد: روزانه ۷۰ تانکر آب جهت آبیاری این فضا مورد استفاده قرار می گرفته که به همت شهرداری و با بهره برداری از لوله کشی خط انتقال پسآب تصفیه خانه شهر، تعبیه دو مخزن ۲۲ هزار لیتری و جدا سازی کامل شبکه آب فضای سبز از آب شرب شهری ضمن حذف کامل ۷۰ سرویس تانکر آبیاری به صورت روزانه، فضای سبز ورودی شهر تحت آبیاری قطره ای و تحت فشار قرار گرفته است.

آقایی با اشاره به اجرای کامل طرح استفاده از پسآب تصفیه خانه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهری افزود: در شرایط کم آبی، این اقدام که نخستین بار در استان البرز انجام شده است می‌تواند در کاهش مصرف آب تأثیر به سزایی داشته باشد و از این جهت در کشور جزو معدود شهرهایی هستیم که سیستم آبیاری فضای سبز را از سیستم آب شرب شهری جداسازی کرده ایم بنابراین مشکلی در افزایش فضای سبز شهری در شرایط کم آبی نخواهیم داشت.

شهردار شهرجدید هشتگرد ادامه داد: در اجرای سیاست های برنامه ریزی شده مدیریت شهری جهت توسعه شهرجدید و اجرای توزیع عادلانه فضای سبز شهری، شهرداری اقدام به احداث، کاشت و نگهداری بیش از۱۸ هزارمتر مربع فضای سبز شهری در بلوارهای مختلف شهری کرده است.

وی در پایان به ضرورت مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز، فرهنگ سازی در حوزه فضای سبز در جهت حفظ و مراقبت از فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: فضای سبزدر افزایش کیفیت‌ امکانات زیست‌پذیری شهر و مدیریت آبهای سطحی، و سیلابها و جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین ارتقا کیفیت بصری و ایجاد جاذبه  گردشگری نیز موثر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.