مدیر محیط زیست شهرداری مشهد گفت: ایستگاه سنجش آنلاین آلودگی صوتی در مشهد بهره‌برداری می‌شود.

ایستگاه سنجش آنلاین آلودگی صوتی در مشهد بهره‌برداری می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، محمد پذیرا اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های به حق شهروندان هوای سالم و پاک است و تمام تلاش مدیریت شهری نیز این است که این دغدغه را برطرف کند.

مدیر محیط زیست شهرداری مشهد عنوان کرد: در حال حاضر از طریق ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهر مشهد به صورت روزانه میزان آلودگی هوا را در کلانشهر مشهد رصد می‌کنیم و البته تعدادی ایستگاه نیز متعلق به اداره کل هواشناسی و اداره کل محیط زیست است.

پذیرا تصریح کرد: در تلاش هستیم تا براساس بهره برداری از ایستگاه‌های سنجش آنلاین آلودگی صوتی هوا نقشه‌ای در زمینه آلودگی صوتی شهر مشهد نیز تهیه کنیم.

وی ادامه داد: کاربرد ترافیکی و شهرسازی از دیگر کاربری دیگر از احصاء نقشه آلودگی صوتی مشهد خواهد بود که در طرح جامع و تفصیلی شهر لحاظ خواهد شد و در اختیار پروژه‌های عمرانی سطح شهر قرار خواهد گرفت.

مدیر محیط زیست شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین گشت‌های خودرویی موجود در سطح شهر مشهد ضمن برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده، با اعزام به محل‌های ایجاد کننده آلودگی‌های صوتی، پسماند و نوری و ... با آنان برخورد می‌کنند و 46 هزار مورد برخورد از طریق گشت‌های خودرویی انجام گرفته است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.