یزد - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: این استان در ارزیابی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی رتبه سوم را در شاخص های پیمایشی امنیت سرمایه گذاری به خود اختصاص داد و جزو استان های برتر کشور در این زمینه شناخته شد.

استان یزد در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در کشور برتر شناخته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل امور اقتصادی و دارایی، علی نمازی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد اظهارداشت: این ارزیابی در زمستان سال ۱۳۹۶ به تفکیک ۳۱ استان کشور انجام شد و در آن از ۲۱ مؤلفه پیمایشی و ۱۷ مؤلفه آماری برای برآورد امنیت سرمایه گذاری استفاده شده است.

وی افزود: فعالان اقتصادی یزدی مشارکت کننده در این پیمایش همه نماگرهای هفتگانه شاخص ملی امنیت سرمایه را خوب و نماگر "مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض" را بهتر از بقیه ارزیابی نموده اند.

نمازی گفت: در این پیمایش از میان ۳۸ مولفه ، مولفه های میزان حمایت مسوولان استان از سرمایه گذاران و عمل مسئولان ملی به وعده ها داده شده  را گزینه اول و ثبات قیمت مواد اولیه را گزینه دوم انتخاب کردند.

این مسئول افزود: مولفه های ثبات قوانین و مقررات و وفای به عهده توسط توسط دولت و شرکت های دولتی سومین مولفه انتخابی فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پیمایش بود و ثبات و یا قابل پبش بینی بودن تصمیمات استان و سرعت عمل و تعهد مراجع انتظامی در رسیدگی به شکایات فعالان اقتصادی رتبه چهارم و احقاق حقوق قانون در ادارات دولتی رتبه پنجم می باشد.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری تصریح کرد: طبق این تحقیق اعلام شده که، امنیت سرمایه گذاری در شرایطی به طور کامل برقرار می شود که متغییرهای اقتصاد کلان، باثبات یا قابل پیش بینی و قوانین و مقررات و رویه ها و تصمیمات اجرایی باثبات و برای همه شفاف و مفهوم باشد و بتوان آنها را به طور سهل و مؤثری اجرا نمود و درصورت ضرورت تغییر، تغییراتشان در زمان معقولی پیش از اجرا، به اطلاع ذینفعان برسد.

نمازی خاطرنشان ساخت: برقراری سلامت اداری، شفافیت اطلاعات مؤثر بر فعالیت های اقتصادی و برابر در دسترس همه شهروندان قرار دادن، مصونیت جان و مال همه شهروندان از تعرض، تعریف دقیق و تضمین حقوق مالکیت برای همه و فرهنگ وفای به عهد و صداقت در مراکز اقتصادی از دیگر مولفه های امنیت سرمایه گذاری می باشد.

وی افزود: همچنین در تامین امنیت سرمایه گذاری نهادهای قضایی و انتظامی باید مجهز، سالم و کارآمد باشند که هرگونه استفاده خودسرانه و بدون اجازه از دارایی فیزیکی یا معنوی دیگران، برای کسی مقرون به صرفه نباشد و شهروندان مالباخته بتوانند با مراجعه به نهادهای قضایی و انتظامی، در کمترین زمان، مال از دسترفته خود را به همراه خسارت مربوط، دریافت کنند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری گفت: انتظار می رود تهیه و انتشار گزارش های فصلی امنیت سرمایه گذاری به جلب توجه مسئولان به این عامل کلیدی در توسعه اقتصادی استان، گفتمان سازی در جهت افزایش امنیت سرمایه گذاری و ضمانت های اجرایی حقوق مالکیت فعالان اقتصادی استان و نیز بهبود عینی و واقعی امنیت اقتصادی و فضای سرمایه گذاری در استان کمک کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.