معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی از پاکسازی نیمی از حاشیه شهر از معتادان متجاهر خبر داد.

پاکسازی نیمی از حاشیه شهر مشهد از معتادان متجاهر
به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سرهنگ احمد نگهبان در زمینه اقدامات عملیاتی در حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: با توجه به این‌که حاشیه‌شهر در اولویت‌های استان خراسان‌رضوی است، سه برنامه برای این مناطق مشخص کردیم که شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت، برنامه‌ میان‌مدت و برنامه‌ بلندمدت است.

وی افزود: در حاشیه‌ شهر طرح‌ها و اقدامات زیادی انجام شده است. در هفت‌ماه گذشته سه سرکلانتری با تمام امکانات خودرویی، ساختمانی و...، سه قرارگاه، 12 پایگاه پلیس‌تخصصی، سه پایگاه موادمخدر، سه پایگاه پلیس‌فتا، سه پایگاه پلیس‌امنیت و سه پایگاه پلیس‌آگاهی راه‌اندازی شده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: در تمامی پایگاه‌های مستقر در حاشیه شهر از لحاظ خودرو و موتور تقویت شده‌اند و دو پاسگاه در حاشیه ‌شهر نیز افتتاح شده است و به ‌صورت دائم 20 خودرو سراتو گشت در حاشیه‌شهر فعال شده است؛ همچنین 5 مرحله رزمایش امنیت و اقتدار در سطح‌ شهر اجرا شده است.

وی افزود: از طرح‌هایی که در حاشیه‌شهر به‌روز می‌شود، طرح برخورد با فروشندگان موادمخدر در حاشیه‌شهر است. تعداد زیادی از منازلی که فروش موادمخدر می‌کردند شناسایی شده و برق، گاز و آب این منازل قطع و پلمب شده‌اند. با همکاری بسیج توانسته‌ایم این محل‌ها را از مواد مخدر پاک‌سازی کنیم و عملاً دیگر این منازل خالی از سکنه هستند.

نگهبان درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها گفت: حدود 50 درصد از حاشیه‌شهر را از کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر پاک‎سازی کردیم. پلیس این آمادگی را دارد که در عرض یک‌هفته عملیات پاک‌سازی معتادین از سطح‌شهر را انجام دهد به طوری که هیچ معتادی در سطح‌شهر دیده نشود اما این‌کار نیاز به زیرساخت‌هایی دارد؛ مانند کمپ‌های ترک‌ اعتیاد که پیش‌بینی می‌شود اگر این آمادگی توسط ارگان‌ها و نهادهای‌ دولتی دیگر اعلام شود ما تمام این معتادان را از سطح شهر جمع‌آوری خواهیم کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در زمینه طرح امنیت محله‌محور در کل استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: طرح امنیت محله‌محور در حال اجراست که به صورت استانی و یک‌روز در هفته اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح 48 ساعت قبل اقدامات اطلاعاتی در کلیه حوزه‌های پلیس انجام و در حوزه دست‌گیری کلیه بزهکاران اجرا می‌شود که تا به حال با نتایج خوبی همراه بوده‌ است، اما چون طرح تازه شروع شده، به بلوغ خود نرسیده اما شاهد این خواهیم‌ بود که روزبه‌روز امنیت محله با این طرح افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.