اعضای هیئت علمی دانشگاه حماه سوریه تدریس دروس حوزوی و دانشگاهی در کنار هم را در یک دانشگاه در مشهد جذاب توصیف کردند.

بازدید اعضای هیئت علمی دانشگاه سوریه از آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ۲۰  نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه حماه سوریه از مراکز فرهنگی آستان بازدید اعضای هیئت علمی دانشگاه سوریه از آستان قدس رضوی قدس رضوی دیدن کردند.

در این بازدید استادان دانشگاه حماه سوریه، تدریس دروس حوزوی و دانشگاهی در یک مرکز علمی و سیستم تجمیعی به کار گرفته ‌شده در دروس  را در دانشگاه علوم اسلامی رضوی جذاب توصیف کردند.

رئیس دانشگاه حماه سوریه در این بازدید با بیان این که اولین بار است  همراه استادان دانشگاه سوریه به حرم رضوی مشرف شده‌ام گفت: امنیت و آرامش در این مکان به عنوان محل رجوع زائران از ملل مختلف، بسیار ارزشمند است.

محمد زیاد ممدوح سلطان افزود: نکته قابل‌ توجه در حرم مطهر رضوی حضور میلیون‌ها زائر در مکانی بسیار تمیز و منظم است و  تردد زائران با نظم خاصی مدیریت می‌شود.

وی گفت: طبق آنچه از آثار تاریخی و هنری در موزه آستان قدس رضوی دیده‌ام، فرهنگ ایرانی و اسلامی دارای مفاهیم بسیار ارزشمندی است.

رئیس دانشگاه حماه سوریه افزود: تعداد کتاب‌ها و اسناد موجود در کتابخانه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و ایجاد تالار محققان با امکانات بسیار بالا مزیت‌های علمی است که می‌تواند بسترساز تعاملات علمی با اساتید دانشگاه‌های سوریه باشد.

مشاور علمی رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی هم در حاشیه این بازدید گفت: حضور استادان دانشگاهی از کشورهای خارجی می‌تواند در افزایش مناسبات و تعاملات دانشگاه علوم اسلامی رضوی اثرگذار باشد و  به افزایش شناخت آن‌ها از تمدن ایرانی اسلامی کمک ‌کند.

حجت‌الاسلام علی خیاط افزود: بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی می‌تواند به افزایش تبادلات علمی و فرهنگی منجر شود زیرا کیفیت خدمات و حجم اطلاعات علمی در این محل جذابیت‌های خاصی برای اهل علم و دانش دارد.

بذرافشان مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم با تشریح تاریخچه ساخت بنای حرم مطهر رضوی در سه دوره تاریخی گفت: درباره کتب خطی، بستری در حال فراهم شدن است که استادان خارجی علاقه‌مند بتوانند از ظرفیت اسناد خطی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی برای فرصت مطالعاتی استفاده کنند. این هیئت با بازدید از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کتابخانه مرکزی و موزه مرکزی آستان قدس رضوی  با فعالیت‌های این مراکز آشنا شدند. در انتهای این بازدید هیئت علمی دانشگاه حماه سوریه از سفره بابرکت امام رضا(ع) متنعم شدند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.