البرز- به مناسبت روز جهانی غذا ویژه برنامه ای در تالار شهیدان نژاد فلاح با عنوان تغذیه سالم و با محوریت غذای آبزیان، حبوبات و تخم مرغ برگزار شد.

ویژه برنامه تغذیه سالم با محوریت آبزیان، حبوبات وتخم مرغ در کرج برگزار شد

 به گزارش قدس آنلاین، عصر روز گذشته(جمعه) برنامه‌ای با عنوان تغذیه سالم و با محوریت آبزیان با همکاری مدیریت شیلات و امور آبزیان و امور بانوان و خانواده سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، اداره ترویج و سلامت شهرداری کرج و واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرج برگزار شد.

در این برنامه که با حضور شهروندان استان البرز، تسهیلگران زن روستایی و اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد محلی برگزار شد، ضمن نمایش و ترویج پخت و مصرف غذای سالم ازمشاوره کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی در جهت فرهنگسازی این امر استفاده شد.

در این جشنواره  ۱۱۰  شرکت کننده با پخت انواع غذاهای سالم که برپایه آبزیان، حبوبات و تخم مرغ تهیه شده بود، به رقابت پرداختند و در نهایت به ۱۰ نفر از برگزیده گان توسط هیئت داوران جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

درحاشیه  این مراسم ضیائیان مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار کرد: آبزیان به دلیل برخورداری از کالری و پروتئین بالا و همچنین وجود چربی غیراشباع امگا ۳ می تواند اهمیت بسزایی در سبد غذایی مردم داشته باشد  . با این وجود فرآورده های دریایی سهم ناچیزی از غذای ایرانیان را تشکیل می دهد.

وی ضمن اعلام این مطلب که در استان البرز مصرف سالانه آبزیان معادل ۹ کیلوگرم بوده در حالی که سرانه مصرف در کل کشور ۱۱ کیلوگرم و سرانه مصرف جهانی بیش از ۲۰ کیلوگرم می باشد افزود: برای مقابله با بیماری های شهرنشینی، تغییر و اصلاح الگوهای غذایی بسیار ضروری می باشد وآشتی با فرآورده های دریایی به ویژه ماهی تا حد زیادی می تواند دراین امر موثر باشد.

این مسوول در پایان گفت: به منظور فرهنگ سازی مصرف آبزیان، برگزاری جشنواره های غذا با  معرفی آبزیان بعنوان غذای سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.