همدان- حمیدرضا الوند گفت: ۱۳۶ مدال توسط ورزشکاران جانباز و معلول در پارالمپیک آسیایی کسب شد که از این تعداد چهار مدال سهم استان همدان بوده است.

۴مدال سهم همدان از مدال‌های پارالمپیک آسیایی

به گزارش قدس آنلاین حمیدرضا الوند مدیر کل بهزیستی استان همدان افزود:ایران در مسابقات پاراالمپیک آسیایی در حالی رتبه سوم این مسابقات را بدست آورد که ژاپن با ۱۰۰ ورزشکار بیشتر در رتبه چهارم قرار گرفت.

وی افزود: مدال آوری و افتخارآفرینی ورزشکاران جانباز و معلول  باعث ایجاد و  ترویج روحیه تلاش و امید در بین جامعه بخصوص در معلولان و جانبازان شده است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد برگزاری برنامه های پاراالمپیک در استان توسط سازمان بهزیستی و  با همکاری اداره کل ورزش جوانان ،هیئت ورزش های جانبازان و معلولان و آموزش و پرورش استثنایی بیش از ۲۱ برنامه در طول هفته در استان اجرا شد که از جمله این برنامه ها می توان به نشست با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

الوند گفت:  در این نشست بر  حمایت از ورزشهای جانبازان و معلولان ، استفاده از ظرفیت های ورزش استان برای گسترش ورزش معلولان و جانبازان در جهت ترویج روحیه امید و نشاط در جامعه تاکید شد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به  تصویب قانون و آئین نامه های جامع حمایت از معلولان با حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت:  امیدواریم این قانون و آئین نامه های آن توسط اداره ها و دستگاهها اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان گفت :  ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس  جهت مشارکت افراد دارای معلولیت در همه حوزه‏ های زندگی و اجتماعی ، فراهم آوردن فرصت برابر برای معلولان در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی، همانند سایر افراد و همچنین ایجاد امکان دسترسی شامل: سامانه سیستم حمل و نقل، محیط فیزیکی، اطلاعات، آموزش و پرورش،  فن‌آوری ،اشتغال، منابع مناسب ارتباطی و رسانه ‏ای ازاقداماتی است که همه باید برای تحقق آنها تلاش کنیم.

در این مراسم از مدال آوران استان در مسابقات پارا المپیک آسیایی جاکارتا با اهدای لوح سپاس و پاداش نقدی تجلیل شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.