خراسان شمالی- رئیس اداره زکات کمیته امداد خراسان‌شمالی، عملکرد حوزه زکات در شش‌ماهه نخست سال ۹۷ را تشریح کرد.

۳۶۷ روستای استان زکات پرداخت کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حجت‌الاسلام‌و المسلمین هاشمی، رئیس اداره زکات کمیته امداد خراسان‌شمالی با اعلام اینکه در نیمه نخست سال جاری، مردم نیکوکار این استان هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش‌یافته است.

وی با یادآوری اینکه در نیمه نخست سال گذشته مردم این استان شش میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، تأکید کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه در همان محل هزینه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به همکاری هزار و ۳۰۱ عامل افتخاری در جمع‌آوری زکات، گفت: ۲۶۰ مبلغ افتخاری نیز در بحث ترویج و توسعه فرهنگ این واجب الهی با کمیته امداد خراسان شمالی همکاری دارند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد خراسان بابیان اینکه زکات پرداختی مردم برای رفع نیاز محرومان در بخش‌های تحصیلی، درمانی، جهیزیه، مسکن، اشتغال و معیشت هزینه می‌شود، گفت: بخشی از زکات نیز برای عمران و آبادی روستای های پرداخت‌کننده زکات صرف می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به وجود ۸۰۰ روستا در استان خراسان شمالی، عنوان کرد: طبق بررسی انجام‌شده ۶۳۷ روستا مشمول زکات و ۲۰۹ روستا هم به دلایلی ازجمله بی‌آبی و محرومیت شرایط پرداخت زکات را ندارند.

وی افزود: طی امسال ۳۶۷ روستای این استان زکات واجب و مستحبی خود را به کمیته امداد خراسان شمالی پرداخت کردند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.