خراسان شمالی- حسن رضا میربلوکی گفت: با توجه به اهمیت خطوط گاز، وجود یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی به‌روز، می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای اطلاعاتی، تحلیلی و برنامه‌ریزی بخش خطوط گاز بخصوص در شرایط بحران باشد.

افزایش کارایی فعالیت‌های گازرسانی از طریق بکارگیری سیستم اطلاعات جغرافیایی( GIS)

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، حسن رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، با بیان اینکه افزایش کارایی و بهره وری فعالیت های گازرسانی از طریق بکارگیری تکنولوژی نوین یکی از اهداف مهم و اساسی شرکت گاز استان است،اظهار داشت: کمیته GIS شرکت گاز خراسان شمالی در بهمن ماه سال ۹۶ تشکیل شده است و فعالیت های قابل ملاحظه ای را در حال انجام دارد.

وی تصریح کرد: سیستم اطلاعات جغرافیایی( GIS )می تواند چهارچوبی برای مدیریت صحیح اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده های شبکه به منظور بهبود کیفیت فرآیندهای مربوط به شبکه های گازرسانی باشد.

وی از استقرار کامل این سیستم در شهرستان بجنورد خبر داد و اظهارداشت: علاوه بر بروزرسانی و بکارگیری GIS در شرکت و رفع چالش ها و دیفکت های اجرایی، استقرار این سیستم استراتژیک در سایر شهرستان های استان نیز در حال اجرا قرار گرفته است.

میربلوکی تصریح کرد: تدوین فرایندها و دستورالعمل های واحد های مختلف به نحوی که کلیه اطلاعات مکانی و توصیفی عوارض برداشت بروزرسانی شوند- تشکیل پایگاه داده مکانی اولیه شهرستان بجنورد با لایه های شبکه، ایستگاه، انشعابات، املاک و مشترکین گاز- شماره زنی کلیه انشعابات گاز شهرستان بجنورد به تعداد ۵۰ هزار عدد و جانمایی آنها روی نقشه- تهیه نقشه یکپارچه خطوط تغذیه استان به صورت زمین مرجع ( UTM) و GIS Ready، زمین مرجع و GIS Ready نمودن خط توزیع به میزان ۶۰ درصد- بروزرسانی کد پستی مشترکین گاز شهر بجنورد با عقد تفاهم نامه بااداره کل پست استان و آموزش و فرهنگ سازی در واحدهای مختلف شرکت جهت کاربرد در نقشه خوانی، مکان یابی و ... از جمله اقدامات GIS شرکت گاز استان است.

وی افزود: با توجه به اهمیت خطوط گاز وجود یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی به‌روز که با در اختیار داشتن ابزارهای لازم بتواند عهده‌دار ارائه انواع داده‌های مکانی و توصیفی مورد نیاز روی نقشه باشد، می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای اطلاعاتی، تحلیلی و برنامه‌ریزی بخش خطوط گازبخصوص در شرایط بحران باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: مدیریت اطلاعات و نقشه ها، تسهیل فرایند گازرسانی، برآورد هزینه، مدیریت زمانی اجرای پروژه ها، نگهداری و تعمیرات، مدیریت حوادث و امداد از مهمترین توانمندی های این سامانه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.