رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی گفت: از صادرات انواع دام و فرآورده‌های خام دامی به‌ارزش ۲۲ میلیون دلار با نظارت و مجوز بهداشتی دامپزشکی استان به ۳۷کشور جهان خبر داد.

۳۷ کشور در اقصی نقاط جهان مقصد صادرات دام و فرآورده‌های دامی خراسان رضوی هستند

به گزارش قدس آنلاین، حامد طاهریان گفت: خوراک دام وطیور همچنان در صدر صادرات استان قرار داشته و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴ هزار تن فرآورده به‌ارزش ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار به‌کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان صادر شده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه، چین، هندوستان و اعضای اتحادیه اروپا نظیر ایتالیا و لهستان را از مشتریان اقلام صادراتی فوق دانست.

وی در زمینه واردات نیز اظهار داشت: واردات ایران از ۴ کشور افغانستان، ازبکستان، قزاقستان و استرالیا صورت می‌گیرد.

طاهریان، عمده اقلام وارداتی خراسان رضوی در زمینه دام و طیور را کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، تفاله نشاسته، پیله ابریشم و همچنین گوشت گوسفندی دانست که همگی قبل از ورود به‌کشور باید مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ کنند.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به‌داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به‌کشور را ندارد و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به‌صورت آنلاین ثبت می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.