عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زمینه اصلی فعالیت مرکز تحقیقات بررسی اثرات فارماکولوژیک گیاهان دارویی و تهیه فرآورده‌های گیاهان دارویی است.

تهیه فرآورده‌های گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حسن درخشنده گفت: مرکز تحقیقات فارماکولوژیک گیاهان دارویی در سال ۱۳۸۳ تاسیس و به تصویب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رسید.

وی افزود: انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه گیاهان دارویی با هدف تولید محصولات دارویی در درمان بیماری‌ها یکی از ماموریت‌های این مرکز به شمار می‌رود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دیگر زمینه‌های فعالیت این مرکز اشاره کرد وادامه داد: "تهیه عصاره‌های گیاهی و فراکسیون‌های آن‌ها متناسب با نوع گیاه و مواد موثره‌ آن، تهیه فرمولاسیون‌های داروئی از عصاره‌ها و مواد گیاهی، بررسی آثار فارماکولوژیک گیاهان دارویی بر سیستم قلب و عروق، جزایر لانگرهانس، سیستم عصبی، بررسی سمیت عصاره‌ها و فرآورده‌های گیاهی در شرایط درون تنی و برون تنی و مطالعات فارماکولوژیک بالینی با همکاری بخش‌های بیمارستانی و همکاران بالینی از زمینه‌های فعالیت این مرکز است.

درخشنده گفت: گسترش تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی کاربردی فارماکولوژیک با محوریت گیاهان در راستای سامان دهی کاربرد گیاهان دارویی در دارو درمانی و ایجاد قطب و الگوی مناسب تحقیقات فارماکولوژیک کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ازچشم اندازهای این مرکز است که با تلاش گسترده آن‌ها را محقق خواهیم کرد.

وی افزود: انجام پژوهش‌های علمی و بنیادی در زمینه گیاهان دارویی به منظور درک صحیح از خصوصیات فارماکولوژیک و مکانیسم اثر آن‌ها، پژوهش‌های کاربردی در زمینه گیاهان دارویی با هدف تولید محصولات دارویی در درمان بیماری‌ها و گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی فارماکولوژیک در جهت ارتقاء آموزش‌های تخصصی علوم پزشکی از دیگر ماموریت‌های این مرکز است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند منبعی جایگزین به منظور کاستن یا رفع محدودیت‌های موجود در دارو درمانی بیماران به شمار آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.