البرز- صد و یکمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که برخی از اعضای شورای شهر در خصوص وضعیت سامانه ١٣٧ و عدم خدمات رسانی مناسب در برخی از مناطق شهری تذکراتی را به شهردار کرج دادند.

معضل تردد گله‌ای سگ‌های ولگرد در سطح شهر کرج/انتقاد از بی‌توجهی شهرداری به تذکرات شورا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ‌ یکصدو یکمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز (چهارشنبه) با حضور اکثریت اعضا شورا و با حضور شهردار برگزار شد.

احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری در نطق پیش از جلسه در خصوص سامانه ١٣٧ مدیریت شهری گفت: این سامانه مردمی جهت رسیدگی شکایات شهروندان از مشکلات و نیازهای شهری به مدیریت شهری است.

وی افزود: ‌زمانی یک شهر به رشد و توسعه خواهد رسید که مدیران شهری دلسوز با همراهی شهروندان بتوانند به رفع مشکلات اقدام کنند.

رسولی با بیان اینکه عدم توجه مدیران شهری به رفع شکایات مردمی یک امتیاز منفی تلقی می شود، ‌گفت: قطعا در این خصوص پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج ضمن اشاره به بازدیدی که از مرکز سامانه ١٣٧ مدیریت شهری داشته است، افزود: در این بازدید حوزه های مختلف این سامانه اعم از پاسخگویی، ‌بازخورد، ‌انفورماتیک، آمارو ‌واحد آموزش را مورد رصد قرار دادیم و با حضور در واحد پاسخگویی شنوای شکایت شهروندان شدیم.

رسولی با بیان اینکه در این دیدار مقرر شد تا کارشناسان سامانه با تسریع در پیگیری شکایات مردمی گامی مٽبت در جهت توسعه و تحول شهری بردارند، ‌خاطرنشان کرد: در این بازدید به ارزیابی میزان مشارکت شهروندان در مناطق ١٠ گانه شهرداری کرج پرداختیم.

وی اضافه کرد: در این تحلیل تعداد پیامهای دریافتی توسط سامانه ١٣٧ نشان می دهد که مناطق ٦، ۵ و ٤ بیشترین آمار شکایت و ۹، ‌۱۱و ٢ کمترین آمار شکایت را داشته اند.

رسولی عدم اطلاع رسانی این سامانه به شهروندان را علت بی اطلاعی از این سامانه در برخی از مناطق دانست و گفت: ضرورت دارد سازمان فرهنگی اجتماعی طبق برنامه ریزی مدون اقدام به اطلاع رسانی و آموزش های لازم جهت ترغیب شهروندان به همکاری به شهرداری  و ثبت شکایات داشته باشند.

وی ادامه ‌داد: ‌میزان مشارکت در منطقه ١٢  بیش از سایر مناطق می باشد چراکه این مشارکت ناشی از مشکلات زیر ساختی و ویژگی های منطقه به لحاظ حاشیه نشینی است.

رسولی با بیان اینکه مناطق ١، ‌٧‌و ٩  میزان مشارکت کمتری دارند، ‌ گفت: ‌این نشان از مشکلات کمتر شهروندان به دلیل زیرساخت های مناسب تر دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش عمده ترین خواسته شهروندان از شهرداری را جهت رسیدگی به موضوعات درخت، ‌سد معبر، ‌آسفالت، ‌حیوانات، و ساخت و ساز نام برد و گفت:  عمده موضوعات ذکر شده نیاز به سرمایه گذاری و هزینه فراوانی  برای شهروندان ندارد که بایستی با ارائه راه کار حل شود.

رسولی با بیان اینکه عمده ترین موضوعات درخواستی شهروند شامل ساخت و سازغیرمجازوایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی بوده است، ‌گفت: سد معبر وانت و چرخ دستی ها و دستفروشان در مهمترین محدوده های مناطق ١، ۴، ۵، ۶ می باشد.

وی افزود: ‌نیاز به رفع مزاحمت های سگ های دلگرد و درخواست طعمه گذاری برای موش و وجود لاشه حیوانات، ‌نگهداری احشام، ‌ایجاد آلودگی محیطی بواسطه عرضه دام و وجود لاشه حیوانات در پارک  ها از جمله مواردی است که می توان نام برد.

 رحیم خستو در ادامه  به عملکرد برخی پیمانکاران اشاره کرد و گفت: برخی از پیمانکاران کار خود را به درستی انجام می دهند که کمال تشکر را دارم اما برخی پیمانکاران با توجه به اینکه از تجهیزات لازم برخوردار نیستند پروژه هایی را متقبل می شوند که نیازمند تجهیزات است و این امر موجب پایین آمدن سرعت و کیفیت اجرای کار می شود.

وی از بنیاد مستضعفان به منظور همکاری در احیای باغ سیب تقدیر وتشکر کرد و گفت: در تحقق این امر شهرداری کرج و سازمان سیما و منظرهمکاری خوبی داشتند و انتظار می رود دانشگاه علامه طباطبایی هم همکاری لازم را انجام دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به موضوع افزایش سگ های بلا صاحب در سطح شهر اشاره کرد و گفت: از سال گذشته موضوعاتی در این خصوص مطرح شد اما نه تنها سگ ها در سطح شهر کمتر نشدند بلکه به صورت گله ای تردد می کنند.

وی ‌در ادامه گفت:  توجه به حیوانات باید میان شهروندان ترویج شود اما این در حالی است که ‌سگ ها به صورت گله ای تردد نکنند و باعث آزار شهروندان نشوند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در مناطق ۱, ۶, ۵ و ۱۲ تردد سگ ها مشاهده شده و لازم است اقدامات لازم در خصوص جمع آوری این سگ ها صورت گیرد.

خستو با بیان اینکه در برخی مناطق عملیات جمع آوری سگ ها اجرایی شده اما در برخی مناطق مشکل جدی پیش آمده است، گفت: اگر قرار است پیمانکاری برای کمک به سازمان مدیریت پسماند بیاید، نیاز است امکانات افزایش یابد.

سخنگوی شورای شهر کرج در ادامه به تذکر خود در جلسات قبلی شورا اشاره کرد و گفت: بنده تذکر داده بودم که اگر نسبت به موضوعی که به مدیر منطقه یادآوری کردم کوتاهی صورت گیرد، آن موضوع را در جلسه رسمی اعلام خواهم کرد.

وی اضافه کرد: ۹ ماه قبل به مدیر منطقه ۸ یادآوری کردم که یکی از پارک های منطقه نیاز به وسایل بازی دارد و بر آورد هزینه آن نیز ۶ میلیون تومان است ولی متاسفانه این تذکر هنوز پیگیری نشده است.

عضو شورای شهر کرج  از برداشتن سرعت گیری در منطقه ۸ اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری های مختلف، سرعت گیر به شکل نامناسبی برداشته شده و هنوز آسفالت و همسطح سازی آن صورت نگرفته است.

خستو درادامه گفت: در پارک های نبوت و شهریار به راحتی قلیان اجاره داده می شود و کسی پیگیر جمع آوری آن نیست.

وی درادامه گفت: بلوار ماهان نیز نیاز به لایروبی دارد و بوی بدی از این بلوار ساتع می شود که متاسفانه پیگیری این موضوع انجام نشده است.

حسین محمدی دیگر عضو شورا نیز در ادامه جلسه در خصوص تذکرات اعضا شورا اظهار کرد: ۱۵ ماه از عمر شورا میگذرد ولی متاسفانه به تذکرات اعضا توجهی نمی شود.

وی افزود: ‌از شهردار کرج می خواهیم تا دو یا سه نفر از افراد پر تلاش که به فکر خدمت رسانی برای شهر و شهروندان هستند را مسئول رسیدگی به تذکرات شورا کند.

محمدی با بیان اینکه ضروری است مصوبات کمیسیون ها و تذکرات طی ۱۵ ماه گذشته جمع آوری و پیگیری شود، گفت: ‌باید دید چه تعداد از این تذکرات و مصوبات اجرایی شده است.

وی افزود: در صورتی که تذکر یا مصوبه ای اجرا نشده باید دلیل آن باید پیگیری شود.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج در پایان گفت: متاسفانه تنها کمتر از ۱۰ درصد تذکرات بنده در خصوص محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.