انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین صبح امروز در حالی آغاز شد که مخالفان حکومت آل خلیفه این انتخابات را تحریم کرده‌اند.

انتخابات بحرین آغاز شد/ مخالفان آن را کُمدی انتخابات خوانده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، صبح امروز شنبه حوزه‌های اخذ رأی در استان‌های مختلف بحرین کار رأی‌گیری از واجدین شرایط را آغاز کردند.

در حالیکه مخالفان بحرینی این انتخابات را تحریم کرده‌اند اما خبرگزاری بحرین (بنا) از اقبال گسترده شهروندان برای شرکت در این انتخابات خبر داد.

مخالفان این کشور از جمله جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» این انتخابات را تحریم کرده‌اند و دولت بحرین نیز به اعمال مجازات علیه تحریم‌کنندگان انتخابات تهدید کرده است.

دادستانی کل بحرین اخیرا در راستای سرکوب مخالفان، حبس «علی العشیری» نماینده سابق پارلمان از فراکسیون الوفاق را به دلیل تحریم انتخابات، به مدت ۱۰ روز دیگر تمدید کرد.

العشیری هشتم نوامبر جاری در صفحه توئیتر خود نوشته بود: « برخی‌ها هنوز این سوال را می‌پرسند که آیا در انتخابات شرکت کنند یا خیر؟ گویی که آنها اوضاع سیاسی بحرانی کشور دنبال نمی‌کنند، من به عنوان یک شهروند بحرینی از حقوق سیاسی و مدنی محروم هستم و لذا من و خانواده‌ام انتخابات پارلمانی و شورای شهر را تحریم می‌کنیم، نه به قانون عزل سیاسی.»

اهالی «کرانه» و «بوری» تحریم انتخابات را اعلام کردند.

اهالی منطقه «کرانه» در بیانیه‌ای بر تحریم انتخابات تأکید کرده و گفتند که با موضع علماء مبنی بر عدم یاری ظالم و حمایت از مظلومین و ستمدیدگان موافق بوده و تحریم این انتخابات صوری را اعلام می‌کنیم.

اهالی منطقه «بوری» نیز مخالفت خود با برگزاری آنچه «نمایش کُمدی انتخابات» خواندند، اعلام کرده و گفتند که به تهدیدات دولت نیز اعتنایی ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.