معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: با رویکرد قرارگاه جهادی، قرار است هر سرباز بعد اتمام خدمت سربازی حداقل دریک حوزه مسلط شده باشد.

رویکرد قرارگاه جهادی حرفه‌آموزی به سربازان است
به گزارش قدس آنلاین، محمود ریاحی در خصوص هدف از سربازی، اظهار کرد: دغدغه نیروهای مسلح و مقام معظم رهبری این است که سربازها صرفاً فقط آموزش‌های نظامی نبینند و در کنار آموزش‌های نظامی، حرفه نیز یاد بگیرد.
وی ادامه داد: نگاه نیروهای مسلح برای بومی‌سازی سربازهاست که سربازها در کنار خانواده‌های خود خدمت کنند. از خدماتی که سازمان نیروهای مسلح به خانواده سربازها می‌دهد، بیمه خانواده آن‌هاست که ارائه این خدمات نیازمند تأمین هزینه‌های قابل توجهی و انجام این کار به زبان، ساده ‌است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در خصوص افزایش حقوق سربازها تصریح کرد: هدفمندکردن سربازی و افزایش حقوق سربازها از دستورات کار نیروهای مسلح است اما نیاز به بسترسازی‌های زیادی دارد ...
ریاحی در خصوص استفاده از دانش سربازها عنوان کرد: از سربازهایی که تخصص درهر حوزه‌ای داشته‌باشند، در خدمت سربازی استفاده می‌شود که به آن امریه سربازی گفته می‌شود.
وی بااشاره به اینکه «از سال گذشته و با رویکرد قرارگاه جهادی، قرار است هر سرباز بعد اتمام خدمت سربازی حداقل دریک حوزه مسلط شده باشد»، خاطرنشان کرد: در پادگان‌ها با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای آموزش همه حرفه‌ها به سربازان داده می‌شود که بستر این امر رایگان فراهم شده است. حتی اگر ۵۰ درصد سربازها هم با یک حرفه آموزش‌دیده از خدمت سربازی برود، بازار خوبی فراهم شده‌است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی یادآورشد:  کمیسیون مشمول غایب باتوجه به سیستم ثبت احوال، آمار تمامی کسانی که بالای سن ۱۸ هستند، اسامی آن قابل دسترسی است.
ریاحی افزود: افراد مشمول سربازی غایب، از یک‌سری محرومیت‌های اجتماعی مانند سفر خارج از کشور، وام، کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی، گرفتن اصل مدرک تحصیلی و... محروم هستند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در مورد خدمت سربازی سخت در ناجا بیان کرد: براساس نوع خدمت آموزش داده می‌شود. سرباز نیروی انتظامی جنس کارش با مردم است که کار سخت و ظریفی دارد. لازمه خدمت در ناجا آموزش‌های سخت است. سربازان ناجا بعد اتمام خدمت سربازی بار تجربی بسیار زیادی به دست می‌آورند.
 وی درخصوص سربازی خانم‌ها بیان کرد: هنوز در مورد سربازی خانم‌ها هیچ صحبتی نشده است و برای این کار باید زیرساخت‌های آن صورت گیرد.
ریاحی بابیان اینکه «سربازی بهترین راه ادای دین جوان‌ها به مملکت خود است»، اظهار کرد: قطعاً سیستم ما جای نقد دارد و از نقاط ضعف آن می‌توان به مشقت سربازی، طریقه توزیع سربازها و... اشاره کرد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.