مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال جاری صدور احکام جایگزین حبس برای متخلفین حوزه محیط زیست خراسان رضوی رشد دو برابری داشته است.

رشد ۲برابری صدور احکام جایگزین حبس در حوزه محیط زیست خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی اظهار کرد: در سال جاری صدور احکام جایگزین حبس نسبت به بازه مشابه سال پیش رشد دو برابری داشته است و صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند.

وی افزود: صدور احکام جایگزین حبس از مهمترین دستاورد های قانون مجازات اسلامی است که دست قضات را برای صدور احکامی غیر از حبس بازگذاشته است و در این راستا از آغاز اجرای این قانون تاکنون ۷۰ متخلف در حوزه های شکار و صید، تهدید علیه بهداشت عمومی، تخریب محیط زیست در خراسان رضوی به روش جایگزین حبس مجازات شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: از مهمترین این احکام سبز انجام خدمات رایگان در ادارات حفاظت محیط زیست و مناطق تحت مدیریت، کاشت نهال، خلاصه برداری کتب زیست محیطی، نگارش مقاله های مرتبط، ساخت فیلم مستند از طبیعت و حیات وحش، پاکسازی طبیعت در تفرجگاه ها و اماکن عمومی و شرکت در کلاس های آموزشی مربوطه بوده است.

وی افزود: این قبیل مجازات ها می تواند هم به نفع مجرم و هم به نفع جامعه و خانواده واقع شود و با کاهش تبعات ناشی از حبس، تاثیر خوبی در فرد داشته باشد ضمن اینکه فرصتی دوباره برای بازگشت به زندگی سالم برای مجرم را فراهم می کند.

همتی تاکید کرد: بیشترین آمار احکام سبز در حوزه حفاظت محیط زیست از سوی قضات شهرستان کاشمر صادر شده است و شهرستان های کلات و چناران در این خصوص رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.